جامعه و خانواده

برای دانشگاه فرهنگیان هیات علمی جذب می‌شود/جبران کمبود معلم تا سال ۱۴۰۵

ترندونی/ همدان وزیر آموزش و پرورش گفت: در سایر دانشگاه ها نسبت دانشجو به معلم 20 به یک و در دانشگاه فرهنگیان بیش از 90: یک است، بنابراین باید معلم جذب کنیم. افزایش از 25000 به 50000

به گزارش ترندونی، یوسف نوری روز پنجشنبه 12 خرداد در شورای اداری استان همدان گفت: در سال های 87 و 88 در بودجه وزارتخانه بودم، همیشه می خواستم بدانم آموزش و پرورش چه فوایدی برای کشور دارد. ? من مدتی اقتصاددان بودم، گفتیم ارزش افزوده و بازگشت سرمایه را به آموزش ببرید، ببینیم چقدر هزینه دارد. ما این مطالعه را به گروه اقتصاد دانشگاه تهران منتقل کردیم و بر اساس آمار لیتوانی، بانک مرکزی و داده‌های جمع‌آوری‌شده از سایر بخش‌های اقتصاد، بازده تحصیلی بدترین 10 درصد از سال 1971 بوده است. تا سال 1985 هیچ یک از بخش های اقتصادی ما 10 درصد بازده سرمایه گذاری ندارند.

وی ادامه داد: استثناها و ارزش افزوده رایگان آموزش پس از استخراج معدن، بزرگترین ارزش افزوده است که به طرق مختلف به دست می آید، مانند یادگیری نظارت بر سلامت، استفاده از ماسک و نظارت بر عدم بیماری. بنابراین هزینه دارو و واردات را پرداخت نمی کنیم و ارز از کشور خارج نمی شود، محیط زیست آلوده نمی شود.

نوری افزود: اشتغال داریم به طوری که 85 درصد فارغ التحصیلان آموزش عالی وارد بازار کار می شوند، 2 تا 3 درصد به دلیل شرایط خاص وارد نمی شوند و بقیه وارد دانشگاه می شوند. بنابراین می توان گفت درآمد فرزندان برای آینده در انواع مختلف اجتماعی، امنیتی و … است.

وی در سخنانی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که بارها تاکید کرده اند «هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است»، گفت: باید فرهنگ سازی شود که آموزش و پرورش حتی در تولید ملی نقش داشته باشد اما دانش بنیان و کم نظیر باشد. . آموزش نمی تواند کودکان را شکل دهد. ما در دانشگاهی سرمایه گذاری می کنیم که شما فکر می کنید اشتباه است، نه اینکه انجام نمی دهیم، اما تا زمانی که در آموزش سرمایه گذاری نکنیم، در دانشگاه به نتیجه کامل نخواهیم رسید.

«اشتباه این است که از صفر شروع نکنیم، کودک به فضای دانش بنیان عادت نکرده است و دانشگاه باید هزینه بیشتری بپردازد، در حالی که اگر دوره ابتدایی صرف آموزش شود، هزینه ها در سال 1387 خواهد بود. آینده، “او گفت. کمتر خواهد آورد و بیشتر خواهد آورد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از چالش های ما در مسیر تحول بنیادین داشتن حکمرانی خوب است تا بتوانند در جامعه دانش بنیان حضور داشته باشند و این فرصت را به فرزندانمان بدهند. اگر فرصت یادگیری و کمک به دانش آموزان داده شود، می توانند در آینده ایفای نقش کرده و در جامعه دانش بنیان کارآفرین شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه صد در صد مخالف نبود مدارس در زمان شیوع کرونا نیست، گفت: از ابتدا هم گفتم که مدارس باید بازگشایی شوند. خود سازمان بهداشت جهانی گفته است که مدارس در هیچ کجای دنیا تعطیل نشده اند. مدرسه‌ها آخرین مکان بودند.» که در زمان همه‌گیری و بیماری‌های همه‌گیر تعطیل هستند و اولین جایی هستند که آنها را باز می‌کنند.

وی افزود: از این رو شخص رئیس جمهور به طور جدی وارد عمل شد و ستاد کرونا را متقاعد کردیم که طبق پروتکل های بهداشتی مدارس باز شود و الحمدلله این اتفاق افتاد و متأسفانه متوجه شدیم دانش آموزان ما دچار افت تحصیلی شده اند. اعتبار مصوب اول تیرماه. دارای تحصیلات جبرانی، آموزشی، اجتماعی و غیره باشند. کلاس هایی که روش آنها منتشر خواهد شد.

وی همچنین خواستار همکاری سایر نهادها، حوزه های علمیه و روحانیت و جامعه شد و گفت: کسب و کارها باید اجازه دهند طلاب نه تنها در داخل مدارس، بلکه به عنوان مکانی متنوع برای آموزش، تربیت و اجتماعی شدن در درس های جبرانی شرکت کنند.

یکی دیگر از چالش های وزارت آموزش و پرورش نیروی کار نوری بود و اعلام کرد که چند سالی است که پرسنل کم یا کم کار بوده اند، تعداد بازنشستگان افزایش یافته و تعداد دانش آموزان از 12 میلیون نفر در سال 90 به 16 میلیون نفر در مهرماه رسیده است. مدارس امسال بدتر می شوند و برخی عوامل طبیعی مانند سیل، زلزله و رانش زمین در دشت اصفهان، دشت تهران و شامل شدن مناطقی مانند اسلامشهر، پاکداش و دشت فارس نیاز به کلاس های ما را بیشتر کرده است. تعداد دروس هر سال افزایش یافته و تراکم آن افزایش یافته است. از سوی دیگر، تعداد بازماندگان علم در طول دوره کرونری افزایش یافت.

وی ادامه داد: تا اسفند سال گذشته 34 هزار و 800 نفر جذب کردیم و مابقی که در کلاس نبودند در آنلاین و سال تحصیلی آینده به مدرسه می روند. علاوه بر این در دانشگاه فرهنگیان حدود 15 هزار دانشجوی سال چهارم داریم که چندین گروه نظری داشته اند که تابستان و سال آخر کارورزی را در مدارسی می گذرانند که بهترین هستند و باید از آنها استفاده کنیم و 25 هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه هستند. وارد چرخه شوید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر چندین سال به انتخاب کارمندان ادامه دهیم، کمبود نیروی کار جبران می شود، افزود: جمعیت کاهش می یابد و سپس روند نزولی مشخصی خواهیم داشت که عملکرد مدرسه کاهش می یابد. بیش از یک کمک باشد.» و ما به نقطه ای می رسیم که کمبود نیروی کار ما جبران می شود.

وی افزود: در این بین نیروی کار بلاتکلیف هم داشتیم مانند قراردادهایی که کد کارمندی یا کد کارمندی 61 هزار نفری نداشتند و در تیرماه تست خواهیم کرد. ما پرسنل زیادی استخدام خواهیم کرد. به‌عنوان سرایداری که باید به مدارس تحویل دهیم. «سال گذشته 71000 بازنشسته داشتیم، و امسال به نظر می‌رسد که تعداد بازنشستگان بیشتر شود، بنابراین کاری که ما انجام می‌دهیم در حال حاضر به ساختمان و نیروی کار نمی‌رسد. بچسبیم

وی گفت: اگر می توانستیم از برنامه های مختلف فوق برنامه استفاده می کردیم خیلی بهتر بود اما متاسفانه مردم ما می ترسند. این باید تغییر کند. در سند تحول بزرگ 10 تا 20 درصد برنامه درسی باید خارج از مدرسه باشد یعنی تا 50 درصد اما نداریم و رسیدن به اهداف سند تحول را سخت می کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت فضای فیزیکی برای دانش آموزان و همکاران چالش دیگری است که با آن روبرو هستیم، گفت: تاکنون 6500 میلیارد تومان بدون احتساب فروش ملک، مصوبات سفر برای تکمیل پروژه ها در حوزه آموزشی پروژه هایی داریم. بخشی از این پروژه ها در سفر رئیس جمهور به استان همدان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

نوری به ظرفیت خیرین برای راه اندازی مدارس اشاره کرد و یادآور شد: در برخورد با خیرین قول داده بودند که تعهد خود را از 3400 میلیارد تومان به حدود 7000 میلیارد تومان افزایش دهند و مطمئنم این کار انجام خواهد شد. انجام شده. بخشی دیگر از منابع از ذخایر ارزی تامین می شود و با منابع دیگر در تلاش هستیم تا به نتیجه برسیم.

وی در فصل دیگری با بیان اینکه بخشی از نیروی آموزشی توسط دانشگاه فرهنگیان تامین می شود، گفت: سایر دانشگاه ها نسبت دانشجو به معلم 20 به یک و دانشگاه فرهنگیان بیش از 90 به یک دارند. اولویت دانشگاه معلم و پیام نور به افزایش تعداد دانشجویان از 25 هزار نفر به 50 هزار نفر کمک می کند تا نیروی انسانی و دانشگاه رشد بهتری داشته باشد و فضای بیشتری به آنها بدهد زیرا فضایی که در آن شأن دانشگاه فرهنگیان نیست.

وزیر آموزش و پرورش به معضل سوءتغذیه در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: قرار بود پنج میلیون نفر تحت پوشش قرار گیرند. اما به دلیل افزایش قیمت‌ها. «طی چند سال آینده، دو وعده غذایی کوتاه به دانش‌آموزان داده می‌شود، زیرا تغذیه مناسب به دانش‌آموزان کمک می‌کند سریع‌تر یاد بگیرند.

وی ادامه داد: ما نه تنها به دانش آموزان غذا می دهیم، بلکه پژوهشگاه ها و اردوگاه هایی که گفته می شود به دلیل محدودیت های مالی تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند را احیا می کنیم که می گویم به دلیل محدودیت های مدیریتی بوده است. بحث در مورد رفاه معلمان نیز وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان گفت: بحث رتبه بندی همچنان ادامه دارد، نظر ما بر ارتقای کیفیت رتبه بندی است اما برخی از دوستان کمیسیون می گویند تست کنید. تعدادی مرجع در آیین نامه وجود دارد مانند دوره های آموزشی، راهبردهای آموزشی، مدیر مدرسه، مدیر منطقه، کمیته حسابرسی، انجمن اولیا و مربیان که برای ارائه شواهد تجربی کافی است.

وی افزود: اختلافات مالی داریم اما به نظر می رسد هفته آینده کمیسیون به پایان برسد و اختلافات حل شود و دولت در یکی دو جلسه معلمان را تایید کند. وعده ای است که دولت و آنها مجلس انقلابی دادند.

نوری یادآور شد: قبلا طرح رتبه بندی با اعتبار 5 یا 6 میلیارد تومانی از مبدأ ناپایدار بود و اکنون یک سال و نیم پیش به 38 هزار رسیده است. میلیاردها تومان پس همکاران نگران این موضوع نباشند.

وی از اختصاص حدود 1.5 میلیون یورو از سوی سازمان انرژی اتمی برای فعالیت های صلح آمیز هسته ای در مدارس خبر داد و گفت: موسسات دانش بنیان اعلام کرده اند فضایی را برای دانش آموزان فراهم می کنند تا رویان آمادگی لازم برای تدریس رشته های زیست شناسی و زیست شناسی را داشته باشد. علوم تجربی معلمان از هفته آینده به جامعه دانش بنیان می پیوندند و بیمارستان های تحقیقاتی به مراکز رشد و خانه های خلاق تبدیل می شوند تا آموزش از جایگاهی که در ستاد داریم خارج شود. ما ایجاد کردیم، صادر کردیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا