اقتصادی

لزوم استفاده از ظرفیت علمی و نخبگانی دانشگاه‌ها در گستره راه‌آهن در سراسر کشور

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت راه آهن تأکید کرد: با توجه به ظرفیت علمی و نخبه دانشگاه ها ، می توانیم از این ظرفیت در سراسر کشور استفاده کنیم.

به گزارش ترندونی، دکتر. منصور غلامی در این مراسم که امروز (سه شنبه) مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، معاونان وزیر علوم و راه و شهرسازی و برخی از روسای دانشگاه ها به صورت حضوری و یک ساختمان سمینار آنلاین حضور خواهند داشت. مرکز جهادیان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران که گفته است وظیفه اصلی ما در وزارت علوم ایجاد بنیان های رشد و توسعه صاحبان فناوری است ، گفت:

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر علم و دانش و نخبگان فناوری افزود: تحصیلات عالی یک سرمایه علمی است که باعث شده بسیاری از جمعیت کشور از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شوند.

دکتر غلامی با بیان اینکه در آینده نباید مصرف کننده سایر افراد باشیم و باید تولیدکننده فناوری بمانیم و آن را گسترش دهیم ، تصریح کرد: این وظیفه آموزشی وزارت علوم بود که ما به خوبی عمل کردیم و وضعیت علمی خود را در جهان ایجاد کردیم در مقایسه با دانشگاه ها ، موقعیت خوبی را به خود اختصاص داده است ، بنابراین ما در زمینه علوم و فن آوری در میان 20 کشور برتر جهان قرار داریم و در حال حاضر در مکان های شانزدهم و هفدهم هستیم. در علم.

وزیر علوم افزود: وجود این دانشگاه ها ظرفیتی بزرگ در کشوری است که طی 20 سال گذشته به روندی فزاینده تبدیل شده است. طی یک سال گذشته ، ما شاهد چگونگی فعالیت و فعالیت شرکتهای دانش بنیان بوده ایم که امسال گزارش شده است که هر روز ظرفیت علمی برای خدمت به مردم وجود دارد ، که کرونا دانشگاه ها را تحت الشعاع قرار داده است و بسیاری از یافته های علمی حتی به دست نیامده است. فرصت گزارش دادن

وی با بیان اینکه در حال حاضر 45 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که 37 مورد از آنها به طور مستقیم توسط وزارت علوم مدیریت می شوند ، افزود: 197 مرکز رشد در دانشگاه ها و 6000 پارک دانش بنیان و فناوری ایجاد شده است. در علم.

دکتر. غلامی با بیان اینکه دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت یکی از موارد خاص در جهان است که دارای دانشکده تخصصی در زمینه راه آهن است ، خاطرنشان کرد: مراکز صنعتی برای نتایج علمی دانشگاه ها ارزش قائل هستند و نتیجه آن گواه ریشه و عمق کشفیات علمی. آینده روشنی در انتظار این هماهنگی و همکاری است و ما شاهد تحقق فرصت های علمی هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه وزارتخانه ها باید از ظرفیت بزرگ و قوی ایجاد شده در دانشگاه ها استفاده کنند ، افزود: با توجه به تعداد زیاد مراکز تحقیقاتی و کاهش دانشجویان ، ما ظرفیت تحقیق و مطالعه رایگان داریم. توسعه فناوری

در پایان این مراسم ، با مشارکت وزرای علوم ، تحقیقات ، راه و شهرسازی ، تفاهم نامه همکاری ، آموزش ، تحقیقات و تحقیقات فناوری توسط معاون وزیر علوم و تحقیقات دکتر امضا شد. غلامحسین رحیمی و دکتر. سعید رسولی ، مدیر کل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران.

طبق گفته وزارت علوم ، با همکاری انجمن های دانشگاهی و کارشناسان صنعت راه آهن ، با مشارکت مدیرکل راه آهن ، سه شنبه های ریلی هر هفته در مرکز توسعه راه آهن جهاد برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا