اقتصادی

تامین ارز واردات بدون نیاز به منابع مسدودی

رئیس بانک مرکزی توضیحاتی را در مورد اعطای ارز وارداتی کشور بدون نیاز به منابع بلوکه شده ارائه داد.

به گزارش ترندونی ، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: امروز در اخبار منتشر شد مبنی بر اینكه وزیر امور خارجه آمریكا گفت تا زمانی كه ایران به توافق هسته ای برنگردد ما منابع ایران را در كره آزاد نمی كنیم. در این رابطه می توان موارد مختلفی را ذکر کرد:

از همان ابتدا مشخص بود که دولت کره تمایلی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ندارد. درخواست مذاکره توسط سفیر کره صورت گرفت و توافق پرداخت منابع ایرانی نیز توسط خود کره ای ها انجام شد و من در جلسه از آنها پرسیدم که آیا اجازه لازم آمریکا را گرفته اند یا خیر.

بانک مرکزی علی رغم انسداد منابع در کره جنوبی و سایر کشورها ، برنامه خود را برای تأمین نیازهای ارزی کشور تنظیم کرده است. بنابراین ، تأمین کالاهای اساسی ، داروها و تجهیزات پزشکی و سایر کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی و همچنین تأمین مواد اولیه ارزی از منابع صادراتی غیرنفتی در سیستم نیما و واردات نسبت به صادرات صورت می گیرد.

از ابتدای سال تاکنون ، بانک مرکزی 10 میلیارد دلار ارز مورد نظر برای کالاهای اساسی ، مواد اولیه کشاورزی ، دارو و تجهیزات پزشکی و 24 میلیارد دلار ارز صادراتی (نفت خام) از راه های مختلف برای تأمین واردات کشور تأمین کرده است. .

از اول فوریه سیستم نیما به تنهایی 3.3 میلیارد یورو تأمین کرد. USD علاوه بر این که بانک مرکزی خود ارز و سهم زیادی از واردات را نسبت به صادرات در این دوره تأمین می کند. فقط دیروز عرضه در نیما 6 برابر بیشتر از معاملات بود. میانگین نرخ معاملات روز گذشته 22،500 دلار برای هر دلار بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا