عمومیکسب و کار ایرانی برتر

از کجا بفهمیم تاریخ انقضا کرم گذشته است؟

تاریخ انقضا تاریخی است که محصول شما از زمانی که تولید شده است تا آن تاریخ اعتبار مصرف دارد. کارخانه ممکن است این تاریخ را روی بسته چاپ کند و آن را حذف کند. از مارس 2005، طبق قوانین اتحادیه اروپا، همه برندهای لوازم آرایشی موظف هستند تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی را برای کمک به مصرف کنندگان در یافتن تاریخ مصرف محصول ذکر کنند. هنگامی که سازنده سن محصول را کمتر از 30 ماه تخمین می زند، لازم است تاریخ حداقل پایداری (DDM) یا تاریخ محدودیت استفاده ترجیحی (DLUO) ذکر شود.

زمانی که ماندگاری محصول بیش از 30 ماه باشد و توسط سازنده تعریف شده باشد، MDD/ULD اجباری نیست، حتی اگر دوره باز شدن محصول (PAO) مشخص شده باشد. این نشان می دهد که چه مدت می توان محصول را بدون هیچ گونه عوارض جانبی پس از اولین باز کردن، نگهداری کرد. PAO با زمان (تعداد) و “ماه” مربوط به حرف “M” نشان داده می شود.

تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی

تاریخ انقضا، تاریخی است که محصول آرایشی شما در آن منقضی می شود و دیگر نباید از آن استفاده کنید. به طور کلی، این تاریخ فقط باید برای پوشش هایی با ماندگاری 30 ماه یا کمتر مشخص شود. اگر این تاریخ موجود است، باید توجه داشته باشید که آیا مستقیماً روی بسته بندی محصول به صورت ماه/سال یا تاریخ/ماه/سال چاپ شده است، مثلاً: Exp. 09/10 به این معنی است که فقط تا سپتامبر 2010 می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. تاریخ انقضا 15/06/2010 به این معنی است که می توانید از لوازم آرایشی قبل از 15 ژوئن 2010 استفاده کنید.

تاریخ انقضای محصولات آرایشی و بهداشتی

به این ترتیب اگر ماندگاری لوازم آرایشی بیش از 30 ماه (مثلا 3 سال) باشد، تاریخ انقضا چاپ نمی شود. با این حال، این بدان معنا نیست که شما می توانید از محصول به مدت 3 سال یا بیشتر استفاده کنید.

اصطلاح PAO در تاریخ انقضای لوازم آرایشی چیست؟

گاهی اوقات پس از باز شدن درب محصول مدت زمان استفاده مشخص می شود. یعنی پس از باز کردن درب محصول، مدت زمانی که می توانید از علامت اختصاری و اصطلاح (PAO) استفاده کنید استفاده می شود. برای اطلاع از PAO محصول، حرف M را همراه با شماره محصول جستجو کنید. زمان باز شدن تا زمان انقضای محصول آرایشی. به عنوان مثال، 6M به این معنی است که محصول تا شش ماه پس از باز شدن قابل استفاده است. 12M به این معنی است که محصول تا 12 ماه پس از باز شدن و غیره قابل استفاده است.

چگونه تاریخ انقضای دقیق لوازم آرایش خود را تعیین کنیم؟

محصول آرایشی شما به محض رسیدن به تاریخ انقضا یا PAO منقضی می شود. شما باید تاریخ دو دوره را به خاطر بسپارید:
– تاریخ سررسید اگر مشخص نشده است می توانید با واحد ارتباط با مشتریان تولید کننده لوازم آرایشی تماس بگیرید و در مورد این تاریخ سوال کنید
– دوره پس از باز شدن درب (PAO). برای اینکه به راحتی متوجه شوید چه زمانی آرایش خود را باز می کنید، فقط برچسب مناسب را بچسبانید و تاریخ فعلی و تاریخ انقضا را روی برچسب بنویسید.

تاریخ انقضا بر حسب ماه از لحظه باز شدن محصول

مثال: تاریخ انقضای چاپ شده روی محصول Expiration: 05/12 و PAO آن نیز به صورت 18M چاپ شده است. پس در هر صورت باید بعد از 12/05 یا به عبارتی بعد از اردیبهشت 1391 از این لوازم آرایشی استفاده کنید. قطع کنید (اگر مهلت مشخص نشده است، باید آن را به صورت دستی یا با ماشین حساب مشخص کنید). اما اگر PAO قبل از تاریخ انقضا دریافت شود، ممکن است به این معنی باشد که محصول شما منقضی شده است. به عنوان مثال، اگر این محصول آرایشی را در تاریخ 16.02.2011 باز کنید، PAO پس از 6 ماه (6M)، یعنی 16.02.2011 + 6 ماه = 16.08.2011 دریافت خواهد شد. محصول شما در تاریخ 1390/08/16 منقضی می شود و لازم نیست منتظر تاریخ انقضا باشید. مثال دیگر: شما این محصول آرایشی را در تاریخ 25.02.2012 افتتاح کردید. PAO در تاریخ 25.08.2012 خریداری شده است، اما تاریخ انقضا (05/12 مه 2012) ابتدا تعیین شده است و شما باید این لوازم آرایشی را پس از می 2012 دور بریزید.

چگونه می توانم تاریخ انقضای یک محصول چاپ نشده را پیدا کنم؟

با بخش خدمات مشتری سازنده تماس بگیرید و بپرسید. یا با نرم افزار بارکد می توانید بارکد روی محصول را باز کرده و بخوانید.
اگر بارکد رمزگشایی شود، تاریخ تولید و کل عمر مفید محاسبه شده نمایش داده می شود. یا با خدمات مشتری تماس بگیرید تا از مدت زمان ماندگاری دقیق محصول خود مطلع شوید.

مخفف تاریخ تولید و انقضا

تولیدکنندگان اغلب می توانند تاریخ انقضای چاپ شده روی لوازم آرایشی را بیش از 30 ماه تمدید کنند، اما باید روی بارکد مشخص شود.

چه مدت می توانم جواهرات خود را ذخیره کنم؟

به طور کلی می توانید لوازم آرایشی خود را تا 3 سال بدون باز نگه دارید. این یک اصطلاح بسیار کلی است که می تواند به محصول و شرکت سازنده بستگی داشته باشد. لطفا توجه داشته باشید: PAO ها همچنین باید پس از باز شدن در محصولات آرایشی نگهداری شوند. اطلاعات بیشتر در مورد لوازم آرایشی که برای پوست استفاده می شود در دوره آموزش پاکسازی پوست دکتر فاطمه حبشی شرح داده شده است.

تاریخ انقضای محصول:
تاریخ انقضای عطر و ادکلن – حداکثر 3 سال
ماندگاری پودر (از جمله رژگونه، سایه چشم و غیره) – از 1 تا 3 سال
تاریخ انقضای فونداسیون و شیشه کرم پودر – 1 تا 3 سال
ماندگاری مایع (شیشه تحت فشار) یک سال است
تاریخ انقضا لاک ناخن – 1 سال
لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته – 1 سال (اما بیش از یک فصل)
تاریخ انقضا رژ لب، براق کننده لب – 1 سال
ماندگاری مداد (چشم، لب) حدود یک سال است
محصولات مراقبت از پوست (مرطوب کننده ها، کرم های چین و چروک، خط چشم) بسته بندی پمپ حدود یک سال ماندگاری دارند، شیشه 6 ماه تا 10 ماه
تاریخ انقضای خط چشم سفت و مداد ابرو – از 6 تا 8 ماه
تاریخ انقضا پودر برنزه کننده – 6 ماه
عمر مفید لاشه – 3-6 ماه
ماندگاری خط چشم مایع – 3 تا 4 ماه
ماندگاری محصولات طبیعی / ارگانیک – حداکثر 6 ماه
ماندگاری ماسک های خارجی، ماندگاری کرم لایه بردار، ماندگاری کرم های خانگی.
لطفا توجه داشته باشید که لوازم آرایشی طبیعی و ارگانیک بدون مواد نگهدارنده تا 6 ماه پس از باز شدن قابل نگهداری هستند.
چرا: باکتری ها بدون مواد نگهدارنده رشد می کنند.
8. چگونه تشخیص دهیم که تاریخ مصرف مواد آرایشی منقضی شده است یا خیر؟
یک قانون ساده این است: وقتی هر گونه تغییر زیبایی را مشاهده می کنید – به این معنی است که چرخه زندگی به پایان رسیده است.
در ابتدا
بوی محصول: اگر متوجه بوی قوی، کپک زدگی و گندیدگی شدید، آن را دور بریزید.
ظاهر محصول: ظاهر محصول براق می شود
ساختار محصول (محصول مانند توپ می شود، چگالی مایع متفاوت است)
یا گازهایی که در بسته بندی محصول ایجاد می شود را در نظر بگیرید
در این مرحله، تاریخ مصرف لوازم آرایشی شما تمام می شود.
تعیین تاریخ انقضای ریمل بسیار آسان است – به محض خشک شدن آن را بدون پشیمانی دور بیندازید و به هیچ وجه سعی نکنید “با آب یا مواد دیگر زنده شوید”.
لاک ناخن را می توان بی فایده دانست، به محض اینکه روی برس شروع به سفت شدن و سفت شدن کرد، استفاده از آن را متوقف کنید.
حتی اگر لوازم آرایشی که به تازگی خریداری کرده اید برای مدت طولانی در گرما بوده اند – اکنون از آنها استفاده نکنید.
بنابراین اگر به ظاهر یا بوی محصول شک دارید، بهتر است از آن استفاده نکنید.
موسسه ملی تحقیقات فرانسه INC به مصرف کنندگان توصیه می کند در صورت تغییر رنگ، بافت یا بو از لوازم آرایشی استفاده نکنند.
9. استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته چه عواقبی دارد؟
بهتر از همه، لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته، لوازم آرایشی قدیمی هستند که می توانند ظاهر، بو، رنگ خود را تغییر دهند یا چسبناک یا چرب شوند.
در بدترین حالت، لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته می تواند باعث تحریک پوست، درماتیت، واکنش های آلرژیک و عفونت شود.
تعیین زمان ماندگاری کرم های آرایشی
تاریخ انقضای کرم را پس از باز کردن درب محصول مراقبت از مو در زمان استفاده مشخص کنید

سایت تاریخ انقضای لوازم آرایشی

تاریخ انقضای محصولات برندهای مختلف را می توانید در سایت زیر مشاهده کنید.
checkcosmetic.net

تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب

اگر نمی توانید تاریخ انقضا را پیدا کنید، کرم ضد آفتاب شما احتمالا تا سه سال خوب است. طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، سازمان غذا و دارو (FDA) تمام ضدآفتاب ها را ملزم می کند که قدرت اولیه خود را به مدت سه سال حفظ کنند. بنابراین احتمالاً مجبور نیستید کرم ضد آفتاب تابستان گذشته را کنار بگذارید. آکادمی پوست آمریکا (AAD) همچنین توصیه می کند تاریخ خرید ضد آفتاب را روی بطری بنویسید تا بدانید سه سال قبل از زمان دور انداختن آن می گذرد.

دکمه بازگشت به بالا