اقتصادی

تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای دو خودروساز بزرگ کشور

رئیس کل بانک مرکزی گفت: صنعت خودرو در حال بررسی اختصاص 10 هزار بود. میلیاردها تومان وام در اوراق قرضه ردیف و 5000 میلیارد تومان منابع بانکی برای تأمین مالی دو خودروساز بزرگ کشور.

به گزارش ترندونی ، عبدالناصر همتی در بازدید از مجتمع خودروی ایران گفت تحریم های اعمال شده توسط این تحریم ها ، خودروسازان ما را مجبور به بهبود توانایی های خود در صنعت خودرو کرده است. تولید خودرو انجام شده است و البته از این نظر ، سیستم بانکی در جهت جهش تولید برای صنعت خودرو تا آنجا که ممکن است پشتیبانی خواهد شد.

همتی تأکید کرد که سیستم بانکی کشور به پشتیبانی از صنعت ادامه خواهد داد ، مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نیاز به برنامه ریزی برای 50 درصد. رشد تولید اتومبیل و داخلی سازی قطعات خودرو و بر این اساس بودجه دو تولیدکننده عمده خودرو کشور از طریق اسناد اطلاعاتی و 5000 میلیارد منابع بانکی برای هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد اقدامات معرفی شده در صنعت خودروی کشور طی سالهای اخیر با اتکا به فرصتهای داخلی پایدار و برنامه ریزی شده و سطح و ارزش وابستگی خارجی صنعت را کاهش دهد.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه استفاده از گواهینامه های اعتباری مولد (GAM) نقش مهمی در تأمین امنیت زنجیره تولید خودرو دارد ، ادامه داد: GAM ها ظرفیت بالایی در تأمین مالی تولید و صنعت کشور به صورت غیر تورمی دارند. ، دستورالعمل های آنها از سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ شده است و بر این اساس خودروسازان وارد این عرصه شده و تاکنون از طریق همکاری با بانک ها از این طرح بهره مند شده اند. بنابراین ، تولیدکنندگان دیگر نیز ممکن است از این کاغذها استفاده کنند که باعث رشد و جهش تولید می شود.

رئیس شورای پول و اعتبار مصوبات این شورا و بانک مرکزی را در ارتقا صنعت خودرو موثر خواند و گفت: مونه شورای پول و اعتبار مصوبات خوبی برای حمایت از صنعت خودرو و قطعات یدکی دارد که بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است . مشکلات این صنعت

وی ادامه داد: با هم انتظار داریم خودروسازان به قول های خود عمل کنند که این امر رضایت مشتری را افزایش می دهد و تولید خودرو داخلی را بهبود می بخشد.

همتی افزود: “اصلاح سیستم قیمت گذاری” ، “سیستم عرضه و فروش خودرو” ، “انتقال دارایی های مازاد شرکت های خودروساز” و “سیستم زنجیره تأمین مالی” چهار اصل اساسی هستند که اگر در صنعت خودروی کشور به خوبی رعایت شوند ، شاهد موارد بیشتری خواهیم بود سعادت ما یک صنعت خواهیم بود.

لازم به ذکر است که گواهینامه اعتبار تولید کننده (مرحله) پروژه ای است که برای توسعه ابزارهایی تهیه می شود که اعتبار واحدهای تولیدی را به صورت زنجیره تأمین تأمین می کنند. صدور گواهینامه اعتبار تولیدی به عنوان ابزاری بازارگرا که دارای پتانسیل انتقال پول و سرمایه در کنار سایر ابزارهای موجود است ، فرصت های جدیدی را برای تأمین اعتبار به مشاغل و تقویت تولید فراهم می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا