جامعه و خانواده

آخرین وضعیت سیلاب در برخی از مناطق جنوبی کشور/۳ کشته در سیستان و بلوچستان و ۳ مصدوم در عسلویه

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، از کشته شدن ۳ تن در سیلاب روز گذشته استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ترندونی، درباره فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور گفت: در پی هشدار سازمان هواشناسی کشور در دو روز اخیر اطلاع‌رسانی به استان‌های جنوبی شامل کرمان، بوشهر، هرمزگان فارس و سیستان و بلوچستان انجام شده و دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات در حالت آماده باش هستند.

وی با اشاره به سیلاب های روز گذشته در سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه روز گذشته در استان سیستان و بلوچستان، به دلیل جاری  شدن سیلاب محلی، سه نفر جان خود را از دست دادند. همچنین از بامداد امروز، مجددا بارش‌ها آغاز شده و تا کنون سه نفر در عسلویه زخمی شده‌اند و خوشبختانه کسی صدمه جدی ندیده است.

مظفری گفت: این سامانه بارشی بسیار قدرتمند است به طوری‌که بارش های روز گذشته در کشور عمان، ۱۲ کشته برجای گذاشت. در همین راستا نیز در مناطقی که حتی اندکی احتمال خطر وجود داشت، تصمیم به غیرحضوری شدن مدارس گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر نماینده دستگاه های مختلف ملی در سازمان مدیریت بحران کشور حضور دارند و آمادگی لازم را برای خدمت به هموطنان حفظ می کنند، ما نیز در سازمان گزارش آنلاین را از این استان‌ها دریافت می‌کنیم.

خبر مرتبط:

هشدارهای مدیریت بحران به مردم در مورد سیل و آبگرفتگی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امیدوار است این سامانه بارشی بدون هیچ مشکل خاصی از کشور خارج شود؛ ادامه داد: به هموطنان توصیه می‌کنیم از توقف در پل‌ها و حاشیه سدها و رودها خودداری کرده و به کوهستان ها مراجعه نکنند.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا