اقتصادی

ساختمان ۱۷۰ واحدی اهواز؛ از نداشتن پایان کار تا مسکونی شدن غیرمجاز

ترندونی/ خوزستان یک کارشناس ساخت و ساز گفت که وقایع در خانواده شهری این نگرانی را ایجاد کرد که همه ساختمان ها ناامن هستند.

مجید عبدالخانی در گفت وگو با ترندونی، گفت: مهندسان ناظر بر روند ساخت و ساز ساختمان ها باید به وظایف خود عمل کرده و به طور عمده به وظایف خود عمل کنند و روند ساخت و ساز، بی نظمی ها و موارد دیگر را به مراجع ذیربط گزارش کنند. آنها دارند انجام می دهند.

وی با اشاره به خبر ناایمن بودن ساختمان 170 آپارتمانی در منطقه 300 آپارتمانی اهواز، افزود: قطعاً این ساختمان تایید نشده است اما کیفیت ساخت قطعا از چشم بازرسان سازه پنهان نمانده است. گزارش های مکتوب و مصور تهیه و به مراجع ذیصلاح ارائه شده است.

عبدالخانی ادامه داد: حدود 5 یا 6 سال پیش یکی از بازرسان سازه ای بودم که به عنوان بازرس سازه های ساختمانی از این ساختمان 170 بلوکی بازدید کردم و فکر نمی کردم با گزارشی که ارائه می کنم شاهد آن باشیم. این بنا تبدیل به مسکن شد، اما متاسفانه این ساختمان مسکونی شد و اکنون می بینیم که زندگی ساکنان آن غرق در ترس شده و عده ای تا شب بیرون از ساختمان و چادر زندگی کرده اند.

بازرس هیئت مدیره انجمن صنفی سازندگان مسکن و سازندگان خوزستان گفت: اکثر مهندسین سیستم های مهندسی تمام تلاش خود را برای ساخت با بالاترین کیفیت و ایمنی ممکن انجام می دهند، زیرا این امر هم از اموال ملی و هم جان هموطنان محافظت می کند.

عبدالخانی با اشاره به اینکه اتفاقات این کلانشهر باعث ترس خانواده ها از ناایمن بودن تمام ساختمان ها شده بود، ادامه داد: اخبار منتشر شده مبنی بر ناایمن بودن ساختمان ها اگر وضعیت بدتر نمی شد خواب هموطنان را گرفت و شهر و استان ساختمان های خوب و ایمن زیادی داشت. .

وی ادامه داد: قانون مجریان ذیصلاح و رایزنی سازمان نظام مهندسی در زمینه تخصصی شدن صنعت ساختمان تا سال 1401 جدی گرفته شده است. تا پایان سال تمامی گروه های عمرانی مشمول قانون پیمانکاران ذیصلاح می شوند. هموطنان بدانند که هیچ مهندس صادقی اجازه فعالیت ساختمانی ناایمن را نمی دهد مگر اینکه مالک یا بهره بردار خودسرانه این کار را انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه ساختمان 170 آپارتمانی منطقه 300 آپارتمانی اهواز نیز چنین شرایطی را دارد و قبل از اتمام کار به صورت غیرقانونی تصرف شده بود. احتمالاً در پروژه متروپل، اپراتور قسمتی از ساختمان را بدون صدور پایان کار نصب کرده است.

این کارشناس ساختمانی گفت: وقتی ساختمانی تمام نشده و شرایط بهره برداری وجود ندارد نباید به بهره برداری برسد اما متاسفانه عده ای قانون را دور زده و اقدامات غیرقانونی انجام می دهند.

عبدالخانی تصریح کرد: در جریان ساخت ساختمان 170 واحدی اهوازی متاسفانه کیفیت ساخت و ساز مطابق مقررات ملی ساختمان انجام نشد.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان نظام مهندسی در بحث ساختمان 170 آپارتمانی اهواز تمامی مواردی را که با وظایف و مبنای قانونی فعالیت آنها مطابقت داشت انجام دادند و سایر موارد نیز باید بررسی و اقدام می کردند. سایر سازمان های مرتبط

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا