عمومیکسب و کار ایرانی برتر

هزینه و کاربرد صندلی پله پیما

اینکه بالابر پله چیست باید گفت که یکی از انواع بالابر که معمولا برای اسفاده و کمک بیماران، معلولین، سالمندان و حتی جابه جایی بار در ساختمان ها و خانه ها استفاده می شود صندلی پله پیما می باشد که با توجه به ارتفاع، نوع موتور و قدرت آن دارای انواع مختلفی می باشد. صندلی بالابر پله نورد، وسیله ای متحرک جهت عبور و مرور راحت در بین طبقات ساختمان ها و مراکز است این صندلی از یک موتور گیربکسی کوچک و ریل تشکیل شده است که قابلیت تاشو شدن دارد .

پله پیما صندلی

پله پیما صندلی نگرشی مدرن در جا به‌ جایی

در این بخش به معرفی پله پیما میپردازیم: خانه هایی که در داخل فضا های خود از وجود پله بهره می ‌برند و یا به هر دلیلی قسمتی از خانه در طبقات مختلفی قرار دارد که وجود پله را الزامی می ‌کند، می ‌توانند برای افراد کم توان جسمی مانند: معلولین و یا سالمندان و هم چنین دیگر افراد ساکن در خانه، موجبات زحمت‌ های بسیاری باشند. چرا که جا به ‌جایی در بین طبقات اصولاً برای این دسته از افراد غیر ممکن است و یا بسیار سخت صورت می ‌گیرد. در نتیجه جا به جایی یک فرد معلول و یا سالخورده، در فضای بین طبقات را غالباً دیگر افراد ساکن در خانه بر عهده می‌ گیرند.

راهکار های بسیاری برای راحت تر شدن این جا به جایی ‌های معلولین ابداع شده است. تجهیزاتی مانند: بالابر های خانگی، ویلچربر هیدرولیکی، آسانسور های طبقات محدود و یکی از بهترین ابداعات این سال ‌های اخیر که با نام پله پیما از آن یاد می ‌شود. پله پیما تجهیزی است که با استفاده از فضا های خالی ناشی از وجود پله در ساختمان، سعی در ایجاد یک مسیر ریلی شکل به جهت جا به جایی صندلی خاصی را خواهد داشت که سوار بر این ریل و با کمک نیروهای الکتریکی و یا هیدرولیکی جا به ‌جا می ‌شود.

ساختار پله پیما

پله پیما در واقع یک صندلی سوار بر ریلی است که در مسیر پله های یک ساختمان نصب شده است. به مانند یک واگن که در مسیر ریل حرکت می ‌کند، صندلی پله پیما نیز با کمک نیروی الکتریکی سوار بر ریل، در مسیر صعود یا نزول پله ها و غالباً در امتداد نرده های پله، بالا و پایین می روند. صندلی پله پیما نیروی حرکتی خود را توسط یک موتور الکتریکی تامین می نماید که با وجود نصب باتری های قابل شارژ در داخل آن، در زمان قطع برق نیز می توانند به راحتی کلیه ی نیاز های افراد ساکن در ساختمان را به جهت جا به جایی در بین طبقات تامین نمایند.

پله پیما مناسب برای چه کسانی است؟

افراد کم توان حرکتی مانند: معلولین، سالمندان، بیماران ام اس، افراد مبتلا به پا درد و یا کمر درد و در کل تمام افرادی که قادر به استفاده ی ساده و راحت از پله را ندارند، می توانند از پله پیما در جهت جا به جایی خود استفاده کنند.

مشخصات آسانبر پله

127 کیلوگرم ظرفیت دارد که سرعت دستگاه برابر 15/. متر بر ثانیه می باشد صندلی بالابر مجهز به کمر بند ایمنی می باشد. این دستگاه دو عدد ریموت کنترل دارد. همچنین بر روی ریل و تمام قسمت متحرک صندلی به یک سیستم ایمنی برخورد با مانع مجهز است. بالابر پله نورد دارای پاراشوت یا ترمز ایمنی می باشد. حتی در زمان قطعی برق نیز می توانید از دستگاه استفاده کنید.  دو نوع Indoor و  outdoor   که هم به صورت ایستاده، هم به صورت  نشسته قابل استفاده می باشد.  بخش نشیمنگاه در ابتدا مسیر قابلیت گردش 90 درجه ای را دارد. حرکتی راحت و توقف نرم و بی صدا دارد.

کاربرد بالابر پله ای

بالابر پله خانگی مناسب برای ساختمان های دوبلکس، دو طبقه یا تریبلکس جهت استفاده سالمندان و افراد ناتوان،  صندلی بالابر سالمندان می تواند پیشنهاد خوبی جهت جابه جایی راحت سالمند شما در منزل به مانند یک پله برقی برای منزل باشد. یکی دیگر از خدمات بالابر پله، نصب آن ها در مراکز درمانی، درمانگاه ها، مطب ها، بیمارستان ها جهت استفاده معلولین و بیماران بسیار کاربردی است.

نصب بالابر معلول یا بالابر بیمار این امکان را به بیماران می دهد تا به راحتی بین طبقات حرکت کنند، بخصوص برای افرادی که بیماری قلبی، ناراحتی ستون فقرات و زانو دارند بسیار کاربردی می باشد. یکی از ویژگی های بالابرهای پله راحتی نصب و زیبایی ظاهری دستگاه است.

نصب بالابر پله ای

نصب بالابر پله به دو صورت است، حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر از فضای پله را اشغال می کند. این دستگاه قابلیت تاشو شدن را نیز دارد. مدل تاشو این امکان را یه شما می دهد تا در زمانی که از دستگاه استفاده نمی شود آن را ببندید که فضای کمتری را اشغال کند و در زمان استفاده، صندلی را باز کنید.

پله پیما

برای افزایش ایمنی در هنگام نصب پله پیما در اصفهان، بهتر است به فردی متخصص و با تجربه مراجعه کنید. صندلی پله پیما را می توان در مکان هایی که دارای پله و شیب زیادی است، استفاده کرد. برای افزایش طول عمر این نوع دستگاه، این وسیله باید در برابر گرد و غبار، رطوبت مقاوم باشد. صندلی پله پیما قابلیت نصب کمربند ایمنی بر روی خود را دارد. در صورت نیاز مشتری می توان در دو سمت پله، این دستگاه را نصب کرد.

صندلی پله پیما

صندلی پله پیما در اشکال و سایزهای متفاوت در بازار موجود است. پله پیما از یک صندلی متحرک متصل به یک ریل ساخته شده است، این وسیله به صورت مکانیکی کار می کند. در ساخت صندلی پله پیما از سنسور برای افزایش ایمنی استفاده شده است، به همین دلیل این وسیله می تواند مانع از سقوط افراد از پله ها شود. این وسیله کمکی توسط یک موتور تغذیه می شوند.

صندلی پله پیما با کمک ریل ها حرکت می کنند، جنس این ریل ها از آلومینیوم و استیل است. صندلی های پله پیما قابل تنظیم از راه دور است، همچنین بر روی دسته آن سلکتوری وجود دارد که به کمک آن فرد می تواند به راحتی مسیر حرکت را مشخص کند. این دسته از وسایل برای افزایش ایمنی دارای سیستم محافظ کنترل است، در این صورت در لحظه شروع و حرکت و توقف به کندی حرکت می کنند. صندلی های پله پیما دارای ساختاری مستحکم و با دوام بسیار بالا است. برای نصب صندلی پله پیما نیازی به تعمیر و بازسازی دیوارها نیست.

قیمت صندلی پله پیما

صندلی پله پیما مورد استفاده در بیرون خانه در مقایسه با مدل هایی که در خانه استفاده می شوند، از قیمت بالاتری برخوردار است. بسته به نوع موتور به کار رفته در این وسیله، قیمت آنها متغیر است. نوع کاربری نیز می تواند در قیمت آنها تاثیرگذار باشد. هر چقدر تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد، برای نصب پله پیما به تعداد ریل بیشتری نیاز است در نتیجه قیمت نصب آنها نیز بیشتر می شود.

در نهایت قیمت پله پیما نفر بر چرخان پرسیده شده است که معمولاً بالای 100 میلیون تومان خواهد بود. البته این سبک از پله پیما بر اساس ساختاری که دارد درجه بندی شده است و تعرفه های آنها نیز متنوع هستند. در بهترین شرایط شما می توانید با کارشناسان مجموعه ما ارتباط بگیرید تا جدیدترین لیست قیمت پله رو را در اختیارتان قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا