عمومی

مجلس آینده و درصد قابل ملاحظه‌ای از تولید ناخالص ملی؟

این درصد در هر کشوری رقمی بسیار بالا و قابل ملاحظه بخصوص در ایران ما می باشد. تقریبا باید اذعان کرد که با این رقم ها برای بازگشت نصفه و نیمه شرایط قبل از بحرانها عملا دیگر جایی برای توسعه در کشور حقیقتا باقی نمی ماند ؟

از اینرو شایسته دیدم این مطلب را برای کاندیداهای محترم آتی مجلس یکمرتبه دیگر مرور کنم و بدلیل اهمیت غیر قابل توصیف آن در کشور داری، درخواست نمایم مردم با لحاظ نمودن این تخصص ها در انتخابات آتی ان شا الله نسبت به رای دادن اقدام نمایند.

الحمد الله دستگاههای تخصصی امر زلزله، سیل و دیگر حوادث در کشور متولیان علمی بسیار خوبی دارند. اما برای یکپارچه کردن این دستگاه ها و همساز نمودن آنها بر اساس قوانین، بیش از هر زمان دیگر بنظر الزامی دیده می شود ، یک یا چند نماینده تخصصی در امر سوانح طبیعی و مدیریت آنها برای اصلاح قوانین این بخش و اجرایی نمودن یافته های علمی در مجلس آتی حضور داشته باشند. امری که عدم وجود آن تا به امروز موجب آشفتگی در حوزه بحران ها، حوادث و مدیریت کارآمد بلایای طبیعی در کشور و هزینه کردن منابع سرشار باور نکردنی در این بخش فقط برای بازگشت به حداقل شرایط پیش از هر بحران آن هم نه بطور کامل شده است.

لذا، امیدوارم هم در مجلس محترم آتی فضای لازم برای چنین نمایندگانی دیده شود و هم رای دهندگان به این مهم در رای دادن خود توجه ویژه داشته باشند، ان شا الله.

* استاد نمونه ایران در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران زلزله کشور

دکمه بازگشت به بالا