استان ها

احیای تعاونی ها نیازمند فرهنگ سازی است

استاندار خراسان شمالی : احیای تعاونی ها نیازمند فرهنگ سازی است

استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه شورای هماهنگی توسعه تعاون استان گفت : افراد را برای ایجاد تعاونی ها باید تشویق کنیم که تحقق این مهم منوط به فرهنگ سازی اتاق تعاون است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ترندونی، محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه تحقق هدف گذاری کشور این است تا با مشوق های بیشتر تعاونی ها احیا یابند، اظهار داشت : تشویق و ترغیب تعاونی ها، مهم تلقی می شود که با کمک دستگاه های متولی می توان این مهم را به سرانجام رساند.

حسین نژاد خاطر نشان کرد:این واقعیت که ناکامی تعاونی هایی که شکل گرفته اند و اهرم لازم برای رسیدگی به آنها نبوده است، کاملا مشهود است.

وی در ادامه با بیان اینکه به صورت دقیق به مقوله تعاونی ورود پیدا نشده ، افزود : این امر موجب دلسردی شده اما باید دوباره این تعاونی ها احیا شود. تشریح اهداف توسعه تعاون و بیان وضعیت تعاونی های استان از دستور کار های این نشست بود.

بر اساس گزارش این کارگروه ، میزان تعاونی های غیر فعال استان به نسبت میانگین کشوری بالا نیست اما باید از ظرفیت تعاونی ها حداکثر استفاده را کرد که در حال حاضر ۳۳۴۰ تعاونی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۵۲ درصد فعال هستند که بیشترین تعاونی ها در شهرستان های بجنورد ، اسفراین و شیروان می باشند و این درحالیست که هفتاد درصد فرصت های شغلی تعریف شده هم در قالب تعاونی ها هستند .

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا