حوادث و رویدادها

سرنخ‌های جدید در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش/ شناسایی ۴ مظنون و بازداشت ۲ نفر

آفتاب‌‌نیوز :

سردار سعید منتظرالمهدی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش که شب گذشته در منزل مسکونیشان در محدوده کرج رخ داد، گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی از همان دقایق نخست در محل حادثه حاضر شده و تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کردند.

وی ادامه داد: نتایج تازه‌ترین تحقیقات کارآگاهان حاکی از آن است که سرنخ‌های جدیدی در این پرونده به دست آمده است، ازجمله اینکه چهار مظنون مورد شناسایی قرار گرفته و در این میان دو نفر از افراد مظنون دستگیر شده‌اند و دو نفر دیگر تا ساعاتی دیگر دستگیر خواهند شد.

سخنگوی فراجا ادامه داد: استقرار تیم‌های ویژه و حضور شخص رئیس پلیس آگاهی فراجا به همراه کارآگاهان زبده کشف قتل از همان ساعات نخست حادثه حکایت از اهمیت موضوع برای کشف این حادثه ناگوار است.

عملیات بررسی صحنه قتل در منزل مهرجویی به پایان رسید

منتظرالمهدی با بیان اینکه تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان ویژه کشف قتل برداشت شده است، گفت: عملیات بررسی صحنه ساعاتی پیش به پایان رسید و کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله موجود هستند.

وی درباره بررسی دوربین‌های موجود در صحنه قتل نیز اظهارکرد: متاسفانه در ویلای مرحوم مهرجویی دوربینی نبود. دوربین‌های ورودی شهرک هم کار نمی‌کرد و البته این کارنکردن مربوط به یکی دو روز اخیر نیست و از مدت‌ها قبل دوربین‌ها غیرفعال بودند. اما دوربین‌های دیگری که در این شهرک وجود داشت از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات موجود در آن تخلیه شد.

ردزنی قاتلان بر اساس خون داریوش مهرجویی و همسرش

سخنگوی فراجا با اشاره به استفاده از سگ‌های ویژه کشف قتل در این پرونده گفت: ردزنی‌هایی بر اساس رد خون مقتولین در مسیر فرار متهمان پیدا شده است.

منتظر المهدی با بیان اینکه بالغ بر چهارهزار خط تلفن مورد رصدقرار گرفته است، گفت: عملیات پلیس با جدیت در حال انجام است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن افراد قاتل شناسایی شوند.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، دیشب در خانه خود در کرج توسط افراد ناشناس به قتل رسیدند. مرحوم مهرجویی متولد ۱۳۱۸ بود و با ساخت آثاری مانند «گاو»،«آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «هامون»،«بانو»، «لیلا»، «سارا»، «پری»، «درخت گلابی»، «اجاره نشین‌ها»، «مهمان مامان»، «نارنجی‌پوش»، «سنتوری»، «آسمان محبوب»، «اشباح» و «لامینور» از جمله کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران به شمار می‌آمد.

مرحوم مهرجویی تاکنون ده‌ها جایزه ملی و بین‌المللی را به سبب ساخت آثارش به دست آورده و بسیاری او را مروج «موج نو» در سینمای ایران می‌دانند.

وحیده محمدی‌فر نیز متولد سال ۱۳۴۷ بود و در عرصه فیلمنامه‌نویسی، بازیگری، طراحی لباس و … فعالیت داشت.

درپی قتل این کارگردان مطرح کشورمان و همسرش، شمار زیادی از بازیگران و سینماگران کشورمان ابراز تاسف و ناراحتی خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شدند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا