استان ها

جنگ در سودان راه رسیدن به حج را دشوار کرد

هزاران زائر مسلمان از اقصی نقاط دنیا این روزها در عربستان سعودی جمع شده‌اند تا فریضه حج امسال را ادا کنند، اما مسیر برای همه هموار نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به گفته رادیو دابانگای سودان، هزاران زائر مسلمان از اقصی نقاط دنیا امروز در عربستان سعودی جمع شده‌اند تا فریضه حج امسال را ادا کنند. جنگی که در سودان در ۱۵ آوریل شروع شد به این معنا است که «زوار سودانی» باید مسیر طولانی‌تری را برای رسیدن به مکه طی کنند.

بیست زائر دارفوری وارد نیالا، مرکز دارفور جنوب شده‌اند. آن‌ها قصد رفتن به الضعین، مرکز دارفور شرقی، را دارند و از آنجا به العبید، مرکز کاردوفان شمالی می‌روند. پس از آن، آن‌ها راهی پورت سودان می‌شوند و بعد در ۲۶ ژوئن عازم عربستان سعودی می‌شوند.

«حبیب علی»، وزیر حج و عمره این کشور گفت: «بحرانی که امروز با آن رو به رو هستیم باعث شده تا شبکه‌های ارتباطی از سرویس خارج شوند. ما یک ماه کامل است که به هیچ کجا دسترسی نداریم و این باعث شده تا ده‌ها نفری که امسال قصد سفر به سرزمین وحی را داشتند نتوانند به راحتی عازم سعودی شوند.»

در ۲۳ می‌ رادیو دابانگا گزارش کرد که زیرساخت‌های ارتباطی در سودان طی درگیری‌ها در بخش‌های مختلف دارفور آسیب شدیدی دیده‌اند.

حبیب علی افزود: «علیرغم تمام این مشکلات و اتفاقات ناخوشایند، برخی اعضای وزارتخانه به چاد رفتند و توانستند اسناد مورد نیاز برای اعزام ۲۰ زائر از ۵۶۰ زائری که قصد عزیمت به مکه و مدینه را داشتند آماده کنند و برای مقامات سعودی ارسال کنند تا این افراد بتوانند خود را به حج برسانند.»

بعداز شروع جنگ در سودان، فرودگاه این کشورافریقایی تعطیل شد و اداره هوانوردی غیرنظامی نیز به دلیل جنگ داخلی و مشکلات ناشی از آن که تامین امنیت پرواز‌ها را مختل می‌سازد تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های خود را به تعلیق درآورد.

دکمه بازگشت به بالا