عمومیکسب و کار ایرانی برتر

ریست پرینترهای hp

ریست کردن پرینتر hp به منزله پاک کردن تمامی تغییرات و تنظیماتی است که توسط کاربر روی پرینتر انجام شده و این امکان را مهیا میکند تا همه تغییرات انجام شده روی پرینتر hp به حالت اولین روزی که چاپگر را خریداری کرده اید برگردانید ، به عبارت دیگر با ریست کردن پرینتر hp تمامی تنظیمات و تغییرات ایجاد شده در آن به حالت تنظیمات کارخانه باز میگیرد .

بازنشانی رمزعبور پرینتر HP - مجله امداد چاپگر

توجه داشته باشید که عنوان ریست کردن پرینتر در انواع مدل های مختلف پرینتر hp با عناوین زیر می شناسند:

  • ◄ بازگشت به تنظیمات کارخانه در پرینتر hp
  • ◄ ریست سخت افزاری پرینتر
  • ◄ hp Cool restet
  • ◄ Restore Defult Setting

ریست کردن در حقیقت زمانی کاربرد خود را نشان میدهد که بدلیل انجام تنظیمات خاص توسط کاربر و یا حمله های ویروسی یا سایبری به شبکه های کامپیوتری مشکلاتی ایجاد گرددیه که به موجب آن بدلیل آسیب رسیدن به سیستم نرم افزاری درون پرینتر کارکرد صحیح دستگاه دچار مشکل شده باشد ، چنانچه خطا یا ارورهایی در پرینتر ایجاد گردیده است که بیشتر جنبه نرم افزاری دارند میتوانید با استفاده از گزینه بازگشت به تنظیمات اولیه برای از بین بردن آنها  اقدام کنید.

چنانچه پرینتر خطاهای متفاوتی را نمایش میدهد و هر باز لازم است تا مدت زمان زیادی را برای جستجو و رفع آنها صرف کنید پیشنها میشود تا با انتخاب گزینه ریست پرینتر اچ پی تمام دستورات و تنظیمات اعمال شده در پرینتر hp را حذف کرده و همه آنها را به حالت پیش فرض شرکت بازگرداند.

توجه داشته باشید که با انجام دستور تمامی تنظیمات از جمله تنظیمات مربوط به شبکه و همچنین تنظیمات IP نیز کاملا پاک شده و به حالت کارخانه باز می گردد، به این منظور دقت کنید که چنانچه قصد آن را دارید که پرینتر hp را که قبلاً از طریق شبکه با آن در ارتباط بودید را به حالت کارخانه برگردانید ، پس از انجام عملیت بازگردان به تنظیمات کارخانه به احتمال قوی ارتباط شما با پرینتر hp از طریق شبکه قطع خواهد شد، بنابراین پیش از انجام هر اقدامی تدابیر لازم در خصوص ارتباط مجدد را بررسی نمایید.

  نحوه ریست کردن پرینتر HP

مراحل بازگردان پرینتر به تنظیمات اولیه :

آموزش ریست کردن پرینتر های بدون صفحه نمایش :

  • 1- پرینتر hp را خاموش کرده و برق آن را جدا کنید، اجازه دهید پرینتر حدود ۳۰ ثانیه در این حالت بماند.
  • 2- برق را به پرینتر متصل کرده و آن را روشن کنید.
  • 3- در هنگام روشن شدن پرینتر انگشت خود را حدود ۲۰ ثانیه روی دکمه OK یا Resume نگه‌دارید تا چراغ های پرینتر شروع به چشمک زدن کنند.
  • 4- به پرینتر اجازه دهید تا فرآیند ریست و بازگشت به تنظیمات کارخانه را بصورت کامل اجرا کند
  • 5- منتظر بمانید تا پرینتر بصورت کامل بالا آمده و آماده استفاده شود (به احتمال زیاد در هنگان انجام عملیات بازگشت به تنظیمات کارخانه دستگاه چند بار روشن و خاموش شود ، بنابراین عجله نکنید و اجازه دهید تا این فرآیند که قطعا ممکن است چند دقیقه طول بکشد به صورت کامل انجام شود)

چنانچه پرینتر دارای صفحه نمایش لمسی بوده و هیچ کدام از دکمه های قید شده در روش های بالا در دستگاه شما کاربرد ندارد می بایست به روش زیر  برای ریست کردن دستگاه اقدام کنید :

آموزش ریست کردن پرینتر های با صفحه نمایش لمسی :

1- پرینتر را خاموش کرده و کانکتور برق آن را جدا کنید. اجازه دهید پرینتر حدود ۳۰ ثانیه در این حالت باقی بماند.
2- برق پرینتر hp را به جریان برق شهری متصل و آن را روشن کنید.
3- در هنگام روشن شدن و فرایند بوت شدن پرینتر انگشت خود را در قسمت پایین سمت راست صفحه نمایش لمسی نگه داشته و حدود ۲۰ ثانیه در این حالت باقی بمانید

نکته بسیار مهم : در زمان ریست شدن پرینتر hp به هیچ عنوان اقدام به خاموش کردن و یا جداسازی کابل برق از پرینتر نکنید، چرا که این اقدام می‌تواند باعث ایجاد آسیب جدی در پرینتر شده و هزینه های بالایی را برای شما ایجاد کند، همچنین توصیه میشود جهت اطمینان از عدم قطعی برق در زمان ریست شدن پرینتر حتما از UPS یا پشتیبان برق شهری استفاده کنید.

امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مشتریان و کاربران محصولات اچ پی مفید واقع شده و مشکلات بوجود آمده با چاپگر hp را برطرف کند.چنانچه هرگونه سوال و یا مشکلی در این خصوص دارید میتوانید با مرکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت تماس گرفته  و از تخصص و مهارت کارشناسان این مجموعه استفاده نمایید.

اگر در ریست کردن پرینتر hp دچار مشکل شدید حتماً با کارشناسان ما در مرکز خدمات اچ پی ساپورت در تماس باشید و یا از طریق وب سایت  با طرح مشکل بصورت آنلاین (hpsupport.ir) کمک بخواهید.

شما عزیزان اگر در هر زمان نیاز به داشتید می توانید به صفحه مربوط در سایت مراجعه کنید و با قیمت ها و نحوه ثبت سفارش آشنا شوید. (برای دسترسی به صفحه مورد نظر بر روی لینک کلیک کنید). برای خرید پرینتر اچ پی به صورت آنلاین هم میتوانید از سایت ما اقدام کنید.

ریست کردن دستگاه پرینت اچ پی به چه معناست؟

زمانی که می گوییم دستگاه پرینت اچ پی نیاز به ریست دارد و آن را ریست می کنیم، در واقع پرینتر را کاملا به تنظیمات کارخانه یا همان تنطیمات اولیه خود بر می گردانیم. درست مانند زمانی که گوشی موبایل یا تبلت خود را ریست فکتوری می کنیم، در این حالت نیز به صورت کامل اطلاعات حافظه پرینتر پاک خواهد شد و همه چیز به حالت اولیه باز می گردد.

نکته ای که باید در خصوص ریست پرینتر اچ پی در نظر داشته باشید این است که با انجام این کار کلیه داده ها و دستور های دستگاه پاک می شود. برای مثال ارتباط با شبکه ای که در پرینتر خود تنظیم کرده اید کاملا پاک شده و ارتباط قطع می شود. از طرفی تنظیماتی که در خصوص سایز کاغذ، میزان بزرگ نمایی اسکنر، تنظیمات آی پی و کیفیت و رنگ چاپ انجام داده اید نیز همگی پاک می شود و دوباره نیاز به تنظیم مجدد خواهد داشت.

چرا نیاز به ریست پرینتر اچ پی وجود دارد؟

به دلایل بسیار زیادی شما نیاز به ریست کردن چاپگر اچ پی خود را دارید. برای مثال در مواقعی ممکن است بخواهید دستگاه خود را به فرد دیگری بفروشید. در این حالت قطعا تمایل ندارید تا تمامی مستنداتی که در حافظه پرینتر شما موجود است، در دسترس افراد دیگری قرار بگیرند. از طرفی نیز ممکن است حافظه دستگاه بیش از حد پر شده باشد و به پاک کردن آن نیاز باشد. در این خصوص می توانید به مقاله پاک کردن حافظه پرینتر اچ پی مراجعه کنید.

یک حالت دیگر زمانی است که به هر دلیلی اختلالات و مشکلات نرم افزاری مختلفی در پرینتر اچ پی ایجاد می شود. این مشکلات نرم افزاری مختلف می تواند به هر دلیلی رخ دهد. برای نمونه، ممکن است سیستم شما ویروسی شده باشد و در نتیجه عملکرد چاپگر با مشکلاتی مواجه شود. در این حالت نیز شما به ریست پرینتر اچ پی نیاز دارید.

و در نهایت هر گونه خطا و ایرادی که در عملکرد دستگاه مشاهده می کنید ممکن است با ریست کردن چاپگر اچ پی برطرف شود. خصوصا که این ایرادات موجب کندی عملکرد دستگاه و کاهش کارایی آن شوند. با ریست کردن و بازگردانی تنظیمات پرینتر اچ پی به حالت اولیه، می توان برخی از ایرادات و اختلالات ایجاد شده را برطرف کرد. ایجاد ارتباط بین چاپگر و رایانه به واسطه نصب درایور پرینتر hp امکان پذیر است.

نحوه بازگردانی تنظیمات پرینتر اچ چی چگونه است؟

برای توضیح دقیق این فرایند اول از همه باید نوع و مدل دستگاه خود را تعیین کنید. در واقع انجام فرایند ریست دستگاه پرینت در بین مدل های متفاوت پرینتر های اچ پی متفاوت است. اما با این حال یک روش متداول وجود دارد که به صورت معمول اجرای آن برای اکثر مدل های پرینتر برند اچ پی جواب می دهد و فرایند ریست پرینتر اچ پی شما انجام می شود. به این روش ساده، روش ریست فکتوری یا بازگشت به تنظیمات کارخانه می گویند.

دکمه بازگشت به بالا