اقتصادی

افت دلار در بازارهای جهانی

روند نزولی دلار در بازارهای جهانی ادامه داشت.

به گزارش ترندونی ، به نقل از رویترز ، فضای ریسک در بازارهای ارز بیش از گذشته شدت یافته است. بازرگانان نگران هستند که در آستانه انتخابات تنش بین ایالات متحده و شرکای تجاری عمده آن تشدید شود ، و این فشار بر اقتصاد جهانی را که گرفتار تاجگذاری است تشدید می کند. دور جدید اختلافات به ویژه در زمینه های سرمایه گذاری و ارز برجسته است.

طبق روزنامه South China Morning Post ، چین می تواند برای کاهش وابستگی خود به دلار و کاهش آسیب پذیری آن در برابر تحریم های احتمالی آینده آمریکا ، تنوع بخشی به ذخایر ارزی خود را افزایش دهد. آمارهای منتشر شده توسط وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین نشان می دهد که وابستگی چین به دلار همچنان رو به کاهش است و میزان اوراق قرضه دلاری این کشور در پایان ماه آگوست به 1.07 تریلیون دلار رسیده است. دلار ، رقمی بی سابقه از سال 2017 تاکنون. وجود دارد.

رویارویی چین و آمریکا همچنین تأثیر قابل توجهی در سرمایه گذاری بین دو کشور داشته است ، به طوری که خرید خانه های چینی در آمریکا در 9 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 60 درصد کاهش یافته است. چینی ها با کاهش 60 درصدی در هشت سال گذشته بزرگترین خریدار خانه های خارجی در ایالات متحده بوده اند. یعنی 11.5 میلیارد. دلار دلار سرمایه گذاری خارجی کمتری وارد اقتصاد آمریکا شد.

تعداد افرادی که مدعی مزایای بیکاری در ایالات متحده هستند نسبت به هفته گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، اما از ابتدای سال تاکنون این تعداد همچنان زیاد است. از آنجا که دولت ایالات متحده و فدرال رزرو در حال حاضر حدود 7 تریلیون دلار نقدینگی و اعتبار به بازارهای مالی سرمایه گذاری کرده اند ، حفظ نرخ بیکاری 7 تا 8 درصد خبر خوبی برای سیاست گذاران ایالات متحده نیست. مذاکرات بین کنگره و دولت در مورد اجرای بسته کمک بعدی ادامه دارد ، اما هنوز توافقی بین رهبران دموکرات و جمهوریخواهان حاصل نشده است.

علیرغم ادعاهای قبلی ترامپ و برخی مقامات دولت وی مبنی بر توزیع واکسن کرونا ویروس قبل از انتخابات ، به نظر می رسد که تا پایان سال هیچ اطلاعی از واکسن کرونا ویروس وجود ندارد ، به ویژه که هنوز نتایج نمونه سازی مقیاس بزرگ مشخص نشده است. عدم آمادگی واکسن کرونا در شرایطی رخ می دهد که ابتلا به Covid-19 در ابتدای فصل سرما در بسیاری از نقاط جهان به سطح نگران کننده ای رسیده است که منجر به بازگشت برخی محدودیت ها می شود. این وضعیت به ویژه در اروپا نگران کننده است و فعالان بازار نگرانند که ضربه دیگری به اعضای ضعیف اقتصاد آنها وارد شود. لهستان ، مجارستان و جمهوری چک تعداد رکوردی از افراد مبتلا به تاجگذاری را به صورت روزانه گزارش کرده اند ، در حالی که ورشو تعداد محدودی از افراد مجاز به خرید است.

تا به امروز ، بیش از 42 میلیون و 744 هزار و 544 مورد بیماری عروق کرونا ویروس قلب ثبت شده است ، از جمله یک میلیون و 152 هزار و 635 مرگ. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تعداد قربانیان در ایالات متحده بوده است ، با 229،727 نفر ، برزیل با 156،565 نفر ، هند با 118،477 نفر ، مکزیک با 88،312 نفر و انگلستان با 44،745 نفر. .

روزهای ناپایدار دلار در بازارهای ارز ادامه دارد و انتظار می رود حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه داشته باشد. با توجه به اختلافات ناچیز جو بایدن و دونالد ترامپ در نظرسنجی های مختلف ، پیش بینی برنده انتخابات و جهت گیری دلار کار آسانی نیست و معامله گران در زمان مناسب خرید یا فروش دلار اختلاف نظر دارند. انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 3 نوامبر برگزار خواهد شد ، اما به دلیل روند اعلام نتایج تاج گل و طولانی شدن شمارش نامه های الکترونیکی ، اعلام نتایج احتمالاً به تأخیر می افتد.

افزایش مداوم کسری دولت ایالات متحده موجب نگرانی معامله گران در مورد مجبور کردن بانک فدرال برای چاپ پول شده است. کسری بودجه وزارت خزانه داری آمریکا به 3.13 تریلیون رسید. در این گزارش آمده است ، دلار آمریكا در طی سال مالی 2020 ، زیرا هزینه های دولت برای محافظت از بخش های مختلف اقتصاد در برابر اثرات ویروس كرونا افزایش یافته است. کمتر از محاسبات قبلی یک رکورد کاملاً جدید است.

هنگامی که کریستین لاگارد ، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) ، اعلام کرد که بیشترین استفاده را از ابزارهای این بانک برای تحریک تقاضا و رشد می کند ، گزارش ناامید کننده ای از میانگین نرخ تورم در منطقه یورو 19 کشور طی 12 ماه گذشته منتشر شده است. در ماه سپتامبر ، نرخ تورم به 0.3 درصد کاهش یافت که 0.2 درصد کمتر از ماه مشابه سال گذشته بود که فاصله زیادی با هدف 2 درصدی تعیین شده توسط بانک مرکزی منطقه دارد. متوسط ​​نرخ تورم در 12 ماه منتهی به سپتامبر در بلوک 27 کشور 0.3٪ ، یعنی 0.1٪ بود. کمتر از ماه گذشته

جو منیمبو ، کارشناس ارز در Western Union Solutions ، گفت: “بازار همچنین با اخبار جنجالی زیادی روبرو است.” از یک سو ، می بینیم که برخی از ارکان اصلی اقتصاد ایالات متحده ، مانند بخش خرده فروشی ، رشد خوبی را تجربه کرده اند ، از طرف دیگر ، کسری های دولت هر روز در حال افزایش است. نکته این است که صدها میلیارد دلار بسته در جاده وجود دارد و ما چاره ای جز اجرای آنها نداریم. من رشد اقتصادی 4 درصدی را در سه ماهه آخر سال پیش بینی کردم.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، بازرگانان نسبت به تحولات سیاسی و انتخاباتی کشور حساسیت بیشتری پیدا می کنند. تمایل دموکرات ها برای پیگیری سیاست های فعالانه بسیار فعال مغایر تصورات جمهوری خواهان است. دموکرات ها به طور معمول می خواهند به طور مستقیم حجم پول را به صورت یارانه افزایش دهند ، نقدینگی و وام را به بازار بیاورند و جمهوری خواهان با اقدامات غیرمستقیم مانند کاهش مالیات ، به دنبال افزایش توانایی مالی افراد و نهادها هستند.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد جهانی ارز ارزیابی می کند ، امروز 0.26 درصد بسته شد. سطح پایین تر 92،722 است. نرخ ارز هر فرانک سوئیس با قیمت 1105 دلار منتشر شد (نرخ های فوق بر اساس ساعات پایانی معاملات در بازارهای ارز نیویورک محاسبه می شود).

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات ، پوند نسبت به روز گذشته 0.07 درصد رشد کرد. و بالغ بر 1303 دلار بود. با باقی ماندن در کانال 1.18 ، یورو 0.12 درصد رشد کرد و به 1.186 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با کاهش 0.04 درصدی به 104،724 ین رسید. هر دلار آمریکا در مقایسه با دلار استرالیایی خود با هزار و 358 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز معادل 6،684 یوان چین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا