استان ها

جهاد دانشگاهی؛ تسهیل‌گر ارائه خدمات / انقطای نسلی در جهاد وجود ندارد

ترندونی/اصفهان رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر اینکه، معمولا کیفیت کارهایی که در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، فراتر از انتظار است، گفت: جهاد دانشگاهی یکی از فعال‌ترین و مؤثرترین بازیگران و ذی‌نفعانی بوده که هر موقع کاری به آنها داده شده، کار را به بهترین شکل انجام می‌دهند.‌

مصطفی نباتی‌نژاد، در گفت‌وگو با ترندونی، با اشاره به رسالت جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی راه را برای نسل‌های آینده هموار کرده است. مسائل و دغدغه‌های امروز جوانان و جامعه ما نبود الگوی نقش نیست، مکانیزم‌ها و سازگارهایی است که ما به‌عنوان الگوی نقش آنها را به جامعه جوان معرفی می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه جهاد دانشگاهی، افزود: در این سال‌های اخیر، جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از مولودهای انقلابی، اتفاقات خوبی رقم زده است. جهاد دانشگاهی توانسته طی ساز و کاری که دارد، الگوی نقش‌ها را تعریف کند. وقتی به بدنه سازمانی جهاد دانشگاهی بیاندیشید، در این سازمان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و… انقطای نسلی وجود ندارد. نسلی از ابتدا آمده‌اند و راه را برای نسل‌های بعدی باز گذاشته‌اند، در ادامه، نسل‌های بعدی با سعی و خطا اتفاقاتی رقم زدند که این توفیق‌ها مایه افتخار ملی و فراملی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، درباره نحوه ارتباط و تعامل با جهاد دانشگاهی، توضیح داد: من تقریباً در طی دو رده در این سال‌ها افتخار همکاری و هم‌زیستی با جهاد دانشگاهی داشته‌ام و این تعاملات بیشتر جنبه کارفرمایی و شرکت‌کننده در رویدادها بوده است. در جنبه کارفرمایی به‌ویژه در فضاهایی که قرار داشتیم، جهاد دانشگاهی در عرصه پژوهشی یکی از فعال‌ترین و مؤثرترین بازیگران و ذینفعانی بوده که هر موقع کاری به آنها داده شده، جوانانی که در جهاد دانشگاهی وجود دارند، کار را به بهترین شکل انجام داده‌اند.

وی با اعلام اینکه معمولاً کیفیت کارهایی که در جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، فراتر از انتظار بوده است، گفت: جهاد دانشگاهی نیز در بخش‌های مختلف، یکی از بازیگران اصلی سیستمی محسوب می‌شود. این اعتبار جهاد در فعالیت‌های مختلف یک اعتبار ذاتی و پژوهش‌محور است که روی موضوعات مختلف کارهای مؤثر انجام می‌دهند، که البته این فعالیت‌ها صرفاً به‌عنوان واسطه‌گری نیست.

نباتی‌نژاد در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جهاد در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه است، چرا که طی این سال‌ها خصوصاً سال‌های اخیر با افزایش رویدادهای اجتماعی، جهاد دانشگاهی با تشکیل نشست‌های تجربه‌نگار و نقد کتاب ارزش‌بیشتری به مجموعه خود داده، همچنین احساس می‌کنم با برگزاری جلسات جمع‌خوانی کتاب، طراوت و شادابی به عرصه فرهنگ تزریق شده است.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: در حال حاضر خدمات آموزشی جهاد، در میان دانشجوها و دانش‌آموزان بسیار فراگیر شده و اگر فردی در اوقات فراغت خود به خدمت آموزشی در شهر نیاز داشته باشند، با توجه به عدالت فضایی که جهاد ایجاد کرده و در پهنه‌های مختلف حضور خوب و در دسترسی دارد، یکی از گزینه‌های اصلی جوانان، مراکز جهاد است و معاونت آموزشی جهاد روی این موضوع به خوبی کار می‌کند. همچنین فعالیت‌های‌جهاد در عرصه فناوری باعث افتخار شهر محسوب می‌شود که البته مخاطبان آن تخصصی‌تر هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، در خاتمه در خصوص برنامه‌ها آینده برای تعامل بهتر با جهاد دانشگاهی، گفت: ما به عنوان تسهیل‌گر و حامی معنوی هرکجا که احساس کنیم جهاد با سایر نهادهایی که در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی مؤثر هستند و می‌توانند به ارتقای فهم، دانش و نگرش افراد کمک کنند، حتما با آنها تعامل خواهیم داشت. تجربه کارهای مشترک ما با این نهادها، خود گواه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا