برون مرزی

بورل: اتحادیه اروپا باید همکاری استراتژیکش را با آسیای میانه افزایش دهد

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید همکاری های استراتژیک با کشورهای آسیای مرکزی را تقویت کند.

به گزارش ترندونی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه هفت در آلمان گفت: کشورهای آسیای مرکزی محور بین اروپا و آسیا هستند و به همین دلیل تبدیل شده اند. از نظر استراتژیک مهم تر است.

وی ادامه داد: این کشورها به دنبال تنوع بخشیدن به سیاست خارجی خود هستند، دیگر جمهوری های شوروی نیستند و می خواهند روسیه به استقلال آنها احترام بگذارد. ما باید رابطه خود را با آنها تقویت کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با بیان اینکه قصد دارد در کنفرانس ارتباط اتحادیه اروپا با آسیای مرکزی که قرار است 27 آبان ماه در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شود، شرکت کند، افزود: این رویداد فرصت بسیار خوبی خواهد بود. برای تقویت روابط و مشارکت ما.”

پیش بینی می شود شوکت میرضیایف، رئیس جمهوری ازبکستان و دیگر رهبران کشورهای آسیای مرکزی به همراه بورل در این کنفرانس شرکت کنند.

این مقامات در مورد مشارکت منطقه ای و اقدامات مختلف برای تقویت همکاری بین اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی همانطور که در استراتژی 2019 اتحادیه اروپا برای منطقه پیش بینی شده است، گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا