برون مرزی

تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه چین

تحریم های محدود از همان روزی که مقامات چینی و اتحادیه اروپا مذاکرات مربوط به توافق سرمایه گذاری را آغاز کنند ، اجازه می دهد تا شرکت های اتحادیه اروپا دسترسی گسترده تر و عادلانه تری به بازار گسترده چین داشته باشند.

با این حال ، تحریم های جدید اتحادیه اروپا شامل محدودیت هایی در زمینه صادرات تجهیزات به چین است که می تواند برای خنثی کردن اعتراضات به کار رود.

دولت های اتحادیه اروپا همچنین برای تسهیل ویزا و پناهندگی برای مردم هنگ کنگ تلاش می کنند.

از سوی دیگر ، اتحادیه اروپا در نظر دارد تا قبل از پایان سال جاری اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد.

ماموریت چین در اتحادیه اروپا هنوز به تحریم ها پاسخ نداده است ، اما یک سخنگوی ماموریت چین در ماه گذشته گفت که اتهامات رهبران اروپایی در قوانین امنیتی چین به تضعیف آزادی و حاکمیت قانون در هنگ کنگ تحریف شده است و قانون جدید چین حاکمیت را تقویت می کند. این قانون در هنگ کنگ اجرا شده است.

طبق قانون امنیت ملی هنگ کنگ ، که چند هفته پیش توسط کمیته ثابت کنگره ملی مردم چین تصویب و اجرا شد ، پکن می تواند از این قانون برای مجازات جرایم جدایی ، بردگی ، تروریسم و ​​تبانی با نیروهای خارجی استفاده کند. این همچنین می تواند یک حبس ابد باشد.

برخی از کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا از چین خواسته اند تا این قانون را بررسی کند. آنها اظهار داشتند كه پكن بايد آزادي بيان ، اجتماعات و تظاهرات را در هنگ كنگ حفظ كند.

311311

دکمه بازگشت به بالا