برون مرزی

تحریم‌های تازه روسیه علیه انگلیس

نیکولای لاخونین ، معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه ای که عصر دوشنبه منتشر شد ، اعلام کرد که در واکنش به تحریم انگلیس از حقوق بشر توسط بسیاری از شهروندان روسی در جمهوری چچن روسیه ، بسیاری از شهروندان انگلیسی را تحریم می کند.

وی بدون اشاره به تعداد شهروندان انگلیسی مورد تحریم روسیه ، گفت: “در پاسخ به اقدامات خصمانه دولت بریتانیا و بر اساس متقابل ، طرف روسی تصمیم گرفت تا بسیاری از شهروندان انگلیسی را تحریم های شخصی کند. شهروندان روسیه “برگرفته از این کشور.

لاخونین گفت: “لندن به راحتی عاملان را شناسایی کرده و آنها را مجازات می کند ، این تلاشی است برای دخالت در امور داخلی یک کشور دیگر و تحت فشار قرار دادن قوه قضائیه روسیه.”

یک مقام وزارت خارجه روسیه در مورد تحریم های علیه شهروندان انگلیسی گفت: “این اقدامات مطابق با 1996 انجام شد 15 اوت قانون ورود و خروج به روسیه

وی از دولت بریتانیا خواست درگیری با روسیه را رها کرده و اطمینان حاصل کند که هرگونه اقدام غیر دوستانه لندن بی پاسخ خواهد ماند.

روابط بین روسیه و بریتانیا تیره شده است و دو کشور در سالهای اخیر بارها با یکدیگر سفرا کرده و بسیاری از مقامات و شهروندان طرف مقابل را تحریم کرده اند.

311311

دکمه بازگشت به بالا