اقتصادی

دویچه بانک به کار خود در روسیه خاتمه می‌دهد

دویچه بانک، بزرگترین وام دهنده آلمان، در روسیه به دلیل درگیری با اوکراین تعطیل می شود.

به گزارش ترندونی، با تشدید حملات این کشور در بسیاری از شهرهای اوکراین، این بانک در حال پیوستن به سایر شرکت های خروج از روسیه است.

دویچه بانک در بیانیه ای اعلام کرد: «مانند برخی از شرکای بین المللی خود، ما در حال تعطیل کردن فعالیت های باقی مانده خود در روسیه بر اساس تعهدات قانونی و مقرراتی خود هستیم و در عین حال به مشتریان بین المللی غیر روسی خود کمک می کنیم تا فعالیت های خود را کاهش دهند.

بانک گفت: «او هیچ تجارت جدیدی در روسیه انجام نخواهد داد.

تعدادی از شرکت‌های جهانی که در بخش‌های مختلف از جمله غذا، خودرو، بانک، نفت و گاز فعالیت می‌کنند، اعلام کرده‌اند که قصد دارند روسیه را پس از درگیری‌های جاری با اوکراین ترک کنند، از جمله مک‌دونالدز و کوکاکولا و همچنین بانک‌های آمریکایی جی پی مورگان و گلدمن. . ساکس.و غیره.

خودروسازان ژاپنی تویوتا و هوندا نیز اعلام کرده اند که روسیه را ترک می کنند.

اوایل ماه جاری، غول نفتی آمریکا، ExxonMobil اعلام کرد که فعالیت‌های خود در روسیه را تعلیق کرده و از سرمایه‌گذاری در روسیه خودداری می‌کند. شرکت انرژی بریتانیایی BP (BP)، شرکت نفتی نروژی Equinor و Shell نیز اعلام کردند که این کشور را تعطیل خواهند کرد.

اقتصاد روسیه از تحریم های آمریکا و متحدانش علیه مسکو پس از حمله نظامی این کشور به اوکراین ضربه سختی خورده است. شرکت ها و الیگارش های روسی در حلقه نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحریم شده اند و دارایی های آنها توسط کشورهای غربی مسدود شده است.

ایالات متحده و بریتانیا واردات نفت خام روسیه را ممنوع کرده اند و اروپا که بیش از 40 درصد گاز طبیعی و 30 درصد نفت خود را از روسیه وارد می کند، متعهد شده است که وابستگی خود به مسکو را برای تامین نیازهای انرژی خود کاهش دهد.

آژانس بین المللی انرژی طرحی 10 ماده ای به اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به گاز طبیعی روسیه ارائه کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا