اقتصادی

نرخ بهره روسیه بر مدار کاهش

بانک مرکزی روسیه بر اساس پیش بینی های بازار، نرخ بهره اصلی خود را 50 واحد از 8 درصد به 7.5 درصد کاهش داد.

به گزارش ترندونی، به نقل از ورسلو، این ششمین کاهش متوالی نرخ بهره با ادامه روند کاهشی تورم بود.

بر اساس آخرین داده‌های سرویس آمار فدرال (روستات)، تورم سالانه مصرف‌کننده روسیه در ماه اوت به کمترین میزان در شش ماه گذشته یعنی 14.3 درصد کاهش یافت.

این بانک در بیانیه خود اعلام کرد: توسعه فعالیت تجاری بهتر از حد انتظار بانک روسیه در ماه جولای است. با این حال، محیط خارجی برای اقتصاد روسیه دشوار است و همیشه محدودیت های قابل توجهی را برای فعالیت های اقتصادی ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: انتظارات تورمی خانوار و مشاغل همچنان بالاست.

این بانک اعلام کرد که تعیین پویایی تورم واقعی و مورد انتظار نیز ریسک ها و واکنش بازارهای مالی را هنگام تصمیم گیری در مورد نرخ کلیدی در نظر می گیرد.

در آخرین ماه جولای در جلسه، بانک روسیه نرخ بهره را 150 واحد پایه کاهش داد و از 9.5 درصد به 8 درصد رساند که بسیار بالاتر از انتظارات بازار است، به این معنی که نرخ کلیدی از فوریه 1250 واحد پایه یا 12 خواهد بود. با 5 درصد.

در ماه فوریه، این بانک نرخ بهره پایه خود را از 9.5 درصد به 20 درصد افزایش داد که به دلیل تحریم ها به دلیل جنگ روسیه با اوکراین، اقدامی چشمگیر بود.

از آغاز جنگ در 24 فوریه روبل روسیه در برابر دلار آمریکا 26 درصد کاهش یافت.

بر اساس پیش بینی بانک مرکزی، تورم سالانه در سال 2022 به 11 تا 13 درصد، در سال 2023 به پنج تا هفت درصد و در سال 2024 به چهار درصد خواهد رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا