اقتصادی

آمازون در روسیه جریمه شد

دادگاه مسکو شرکت آمریکایی آمازون را به دلیل حذف نکردن محتوای مربوط به مصرف مواد مخدر و خودکشی، چهار میلیون روبل (65000 دلار) جریمه کرد.

به گزارش ترندونی، این اولین بار است که آمازون در روسیه مجازات می شود. روسیه سایر شرکت های فناوری خارجی را به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی در این کشور جریمه کرده است. اما منتقدان می گویند هدف مسکو محدود کردن نفوذ شرکت های فناوری غربی بود. به خصوص که مسکو نیروهای نظامی خود را به اوکراین فرستاد.

دادگاه منطقه تاگانسکی مسکو اعلام کرد آمازون را در دو پرونده جداگانه چهار میلیون روبل جریمه کرده است، اما در بیانیه خود به این موارد اشاره ای نکرده است. همچنین سرویس استریم آمازون توییچ به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه هشت میلیون روبل جریمه شد.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد که آمازون به دلیل محتوایی در مورد توزیع مواد مخدر و اطلاعات در مورد نحوه خودکشی جریمه شد.

توییچ قبلا به دلیل میزبانی از مصاحبه ویدیویی مشاور رئیس جمهور اوکراین که به گفته مسکو حاوی اطلاعات نادرست است، جریمه شده بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، نیمی از جریمه توئیچ مربوط به مصاحبه مشاور رئیس جمهور اوکراین است که توسط یک وکیل روسی معروف به یک عامل خارجی انجام شده است.

روسیه متا پلتفرم‌ها را به خاطر فعالیت‌های افراطی مجرم شناخته است، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام آن ممنوع شده است، گوگل به دلیل یک سری تخلفات جریمه شده است و شرکت تابعه روسی آن اعلام ورشکستگی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور ارتباطات روسیه Roscomnadzor از گوگل خواسته است تا دسترسی به حساب YouTube شورای فدراسیون روسیه را در روز سه شنبه بازگرداند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا