حوادث و رویدادها

لزوم گسترش فعالیت‌های آموزشی در حوزه حقوق بین‌الملل بشردوستانه با همکاری هلال‌احمر و صلیب سرخ

در دیدار رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بر لزوم گسترش فعالیت‌های آموزشی و ترویجی در حوزه حقوق بین‌الملل بشردوستانه با همکاری هلال‌احمر ایران تاکید شد.

به گزارش ترندونی پیرحسین کولیوند امروز (۶مهرماه) در حاشیه نشست گفت‌وگوی رهبران ارشد جمعیت‌های ملی با کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو در دیدار با اسپولیاریک ضمن تشریح فعالیت‌های گسترده هلال‌احمر در زمینه‌های مختلف امدادی، بشردوستانه، فرهنگی و … به موضوع مهاجران افغانستانی در ایران نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۵ میلیون افغانستانی در داخل کشور از خدمات دولت و هلال‌احمر ایران در زمینه‌هایی همچون آموزش، سلامت و… بهره‌مند می‌شوند.

وی بر لزوم همکاری و حمایت بیشتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در این زمینه تاکید کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به فعالیت خانه‌های هلال و ضرورت بهره‌گیری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از این امکان برای پیشبرد اهداف وبرنامه‌های بشردوستانه مشترک تاکید کرد.

کولیوند با بیان اینکه هلال‌احمر ایران از ظرفیت و توانمندی تیم‌های حمایت روانی در زمان بروز وضعیت‌های اضطراری برخوردار است، افزود: ظرفیت و تجربه این تیم‌ها برای افزایش تاب‌آوری جامعه و کمک به جامعه‌ای که دچار آسیب‌های اجتماعی و روانی پس از وقوع حادثه، مخاصمات و …شده، بی‌نظیر است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در ادامه این دبدار خواستار گسترش برنامه‌های آموزشی و ترویجی حقوق بین الملل بشردوستانه مشترک با کمیته و ضرورت حمایت بیشتر کمیته از اقدامات جمعیت در این راستا شد.

توسعه برنامه‌های مربوط به مین‌زدایی و آموزش مخاطرات ناشی از مین و مواد منفجر نشده، تشریح آثار و تبعات منفی تغییرات اقلیمی‌برفعالیت‌های بشردوستانه و ضرورت آموزش و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در این زمینه با همکاری کمیته صلیب سرخ در قالب برنامه‌های آموزشی مشترک از طریق قطب شدن جمعیت هلال ایران در این حوزه، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌ دوجانبه، اعزام تیم‌های باتجربه در زمینه‌های تخصصی و کاری کمیته و ضرورت همکاری کمیته در این خصوص از دیگر محورهای گفت‌وگوی طرفین در این دیدار بود.

کولیوند همچنین ضمن دعوت رسمی از اسپولیاریک برای بازدید از ایران، خواستار حمایت و تسهیلگری کمیته برای اختصاص حساب بانکی ویژه فعالیت‌های بشردوستانه هلال‌احمر جهت مقابله با آثار منفی تحریم‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه شد

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر ویژه از رئیس جمعیت هلال احمر ایران برای پیشنهادات ارزنده در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه، بر تلاش کمیته جهت بسیج منابع مالی به منظور مقابله با محدودیت‌های بودجه‌ای موجود، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی همچنین بر لزوم گسترش فعالیت‌های آموزشی و ترویجی حقوق بین الملل بشردوستانه با همکاری جمعیت هلال احمر ایران تاکید و از همفکری و هم افزایی با جمعیت هلال احمر ابران در زمینه موضوعات مطرح شده از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک تاکید کرد.

انتهای پیام 

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا