برون مرزی

آژانس توسعه جهانی آمریکا ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین کمک کرد

رئیس آژانس توسعه جهانی ایالات متحده در سفرش به اوکراین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمک بشردوستانه به این کشور اعلام کرد.

به گزارش ترندونی، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کمک در حالی ارائه می‌شود که به گفته سازمان ملل، حدود ۱۷ میلیون نفر در اوکراین در پی حمله روسیه نیازمند کمک هستند.

سامانتا پاور، رئیس آژانس توسعه جهانی ایالات متحده در مقر سرویس‌های امور اضطراری دولت در کی‌یف این کمک را در واکنش و پاسخ به نیازهای اوکراینی‌های متاثر از جنگ اعلام کرد.

ده‌ها هزار غیرنظامی اوکراینی و سرباز از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ کشته و میلیون‌ها نفر نیز از خانه و کاشانه خود فرار کرده‌اند که به بزرگترین نبرد از جنگ جهانی دوم بدل شده است.

این کمک ۵۰۰ میلیون دلاری که از طریق شرکای نهادهای غیردولتی و سازمان ملل تامین می‌شود باعث افزایش حمایت از آن دسته افرادی می‌شود که در نتیجه جنگ اوکراین بی خانمان شده یا تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و به شدت به کمک‌های فوری غذایی، بهداشت و درمان و آب آشامیدنی نیاز دارند.

رئیس آژانس توسعه جهانی ایالات متحده همچنین تجهیزات تامین شده برای سرویس‌های اضطراری اوکراین را که توسط آمریکا ارائه شده، دید.

پاور ادامه داد: تجهیزاتی به ارزش ۲.۳ میلیون دلار برای کمک به بازسازی تجهیزات امور اضطراری و اورژانس اوکراین داده شده است. ما شاهد آنچه هستیم که در اوکراین اتفاق می‌افتد. روسیه به حملات خود ادامه می‌دهد و اوکراین هم به بازسازی. این اولویت ماست که از شرکای اوکراینی خود برای بازسازی این کشور حمایت کنیم.

رئیس آژانس توسعه جهانی ایالات متحده همچنین نارضایتی عمیق خود را بابت تصمیم روسیه در تعلیق مشارکت در طرح توافق غلات ابراز کرد و گفت: این یک تصمیم از روی بی ملاحضگی است که به پیامدهای بشری منجر می‌شود و نمونه دیگری از سنگدلی روسیه و بی تفاوتی‌اش به زندگی بشری و مردم آن است.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۹۰۰۰ غیرنظامی کشته و ۱۶ هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین بر اساس اعلام سازمان ملل، قریب به شش میلیون اوکراینی هم در سراسر اروپا آواره هستند.

با اعلام رئیس آژانس توسعه جهانی ایالات متحده، این کشور از آغاز جنگ اوکراین بیش از ۲.۶ میلیارد دلار در قالب کمک‌های بشردوستانه به این کشور کمک کرده که شامل بیش از ۱.۹ میلیارد دلار از طریق همین آژانس است.

سامانتا پاول در جریان سفر به اوکراین همچنین با مقام‌های دولت و کشاورزان، کارگران بخش انرژی و امور اضطراری دیدار کرد.

در بیانیه این آژانس آمده که کمک ۵۰۰ میلیون دلاری در پی انهدام سد کاخوفکا در ششم ژوئن ۲۰۲۳، وقوع سیلاب و از بین رفتن صدها خانه ارائه می‌شود.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا