برون مرزی

ادعای روسیه درباره حمله اوکراین به دونباس

وب سایت اسپوتنیک؛ دنیس پوشیلین، که خود را رئیس حزب مردم دونتسک در شرق اوکراین می خواند، گفت که کی یف در حال آماده شدن برای حمله به این منطقه با انتقال توپخانه و تانک به خط تماس است.

سخنگوی رئیس جمهور روسیه افزود: در واقع اوکراین تعداد زیادی نیرو، تکنسین و تجهیزات نظامی در مرز با جمهوری های به اصطلاح خود مستقر کرده است و ماهیت این تمرکز نیروها نشان دهنده آمادگی برای عملیات تهاجمی و آن تهدید است. اکنون وجود دارد. ..

از سال 2014، مردم منطقه دونباس در شرق اوکراین دو جمهوری اعلام شده دونتسک و لوهانسک را تأسیس کردند و دولت های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل دادند.

کشورهای غربی و کیف اخیرا ادعای “تهاجم” احتمالی روسیه به اوکراین را مطرح کرده اند. مسکو این اتهامات را “پوچ” خواند و آن را “ترفندی برای تشدید تنش” توصیف کرد و خاطرنشان کرد که روسیه کسی را تهدید نکرد، اما پسکوف تحریک آنها را رد نکرد و نسبت به تلاش برای استفاده از نیروی نظامی هشدار داد. حل بحران در جنوب شرقی اوکراین عواقب جدی خواهد داشت.

روسیه بارها از دولت اوکراین خواسته است با هر دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل مناقشه مذاکره کند، اما کی‌یف متهم کردن مسکو به حمایت و تشویق جدایی‌طلبان و مذاکره با این مناطق را رد می‌کند.

نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی ایالات متحده گزارش داد که تنش های فزاینده بین اوکراین و روسیه باعث شده است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، چندین هزار نیرو در کنار بسیاری از کشتی ها و هواپیماهای جنگی در دریای بالتیک مستقر کند. و اجرای این راه حل تحریک آمیز می تواند تنش ها را در شرق اروپا تشدید کند.

311311

دکمه بازگشت به بالا