برون مرزی

ادعای اوکراین؛ نقش «پهپاد بیرقدار» در غرق شدن رزمناو روسیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، رسانه ها اخیراً به نقل از یک مقام اوکراینی و تحلیلگران صنایع دفاعی مدعی شده اند که پهپادهای تهاجمی «ترکیه» ساخت اوکراین ارتش اوکراین در هدف قرار دادن یک رزمناو موشکی روسی دست داشته اند.

به گزارش وب سایت Izhia Nikki، یک مقام ارشد اوکراینی به طور ضمنی دخالت هواپیماهای بدون سرنشین با دسترسی مستقیم به اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین را تایید کرد. این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در این حمله از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شده است، گفت: «دو موشک نپتون با تجهیزات مختلف به مسکو اصابت کرد.

تحلیلگران همچنین گفتند که اوکراین از هواپیماهای بدون سرنشین برای تعیین موقعیت دقیق روسیه در دریای سیاه و اجازه حمله دقیق به روسیه استفاده می کند. این پهپادها در اوایل درگیری روسیه و اوکراین ظاهر شدند، زمانی که ارتش اوکراین فیلمی از برخورد روسیه و انفجار تانک ها و سیستم های دفاع موشکی زمین به هوا منتشر کرد.

ترکیه مدعی شده است که پهپادهای فروخته شده توسط اوکراینی ها اداره خواهد شد و آنکارا مداخله نخواهد کرد.

روسیه هنوز رسما تایید نکرده است که اوکرلین رزمناو خود را غرق کرده است. این یکی از بزرگترین کشتی های غرق شده از زمان پایان جنگ جهانی دوم است. وزارت دفاع روسیه این حمله راکتی را تایید نکرده و تنها نشان داده است که گل سرسبد آن در دریای سیاه آتش گرفته و بخشی از مهمات آن هنگام یدک کشی به بندر منفجر و غرق شده است.

در جریان جنگ اطلاعاتی، وزارت دفاع روسیه روز شنبه ویدئویی 26 ثانیه ای منتشر کرد که در آن دریاسالار نیکولای جومنوف، فرمانده نیروی دریایی روسیه، با حدود 100 ملوان از مسکو در کریمه دیدار می کند. در همین حال اوکراینی ها می گویند دو موشک ضد کشتی به نام نپتون به روسیه اصابت کرده است.

کان کاساپوغلو، مدیر برنامه مطالعات امنیتی و دفاعی در مرکز مطالعات اقتصادی و سیاست خارجی، گفت: «گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه ممکن است در این حمله نقش داشته باشند یا نداشته باشند».

آردا مولودا اوغلو، تحلیلگر صنعت دفاعی، اطلاعات منبع باز و اظهارات رسمی روسیه مبنی بر عملیات پهپادها در منطقه را نقل کرد و گفت که اخیراً یک ایستگاه کنترل زمینی متحرک ولتاژ پایین در اودسا مشاهده شده است.

اگرچه برخی از تحلیلگران نظامی ایالات متحده اخیراً در مورد گسترش اوکراین و استفاده از پهپادهای “پهپاد” ساخت ترکیه نوشته اند، روسیه در جنگنده هواپیماهای بدون سرنشین علیه اوکراین مزیت کاملی ندارد، اما پهپادهای اوکراینی نمی توانند پشتیبانی هوایی نزدیک انجام دهند زیرا آنها بسیار هستند. آسیب پذیر. پدافند هوایی روسیه

به گزارش وبسایت آمریکایی دیفنس نیوز، کریستن فونتینیر و اندی دربی در تحلیل خود گفتند که “زمان” عامل مهمی است. در ترکیه، چرخه تولید ناچیز است، به این معنی که آنکارا نمی تواند به موقع مقادیر مورد نیاز اوکراین را تامین کند. علاوه بر این، حتی اگر اوکراینی ها با پهپادهای ترکیه به خوبی عمل کنند، باز هم زمان می برد تا آنها در عملیات زمینی شرکت کنند. آنها نتوانستند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه کنند زیرا این سیستم هنوز هم به همان اندازه در برابر پدافند هوایی آسیب پذیر است.

به گفته دو تحلیلگر آمریکایی، پهپادهای ترکیه در سوریه و لیبی به سیستم دفاع هوایی متحرک Panzer-S1 به شدت آسیب رسانده اند، اما روسیه از این سامانه در اوکراین استفاده نمی کند. ناکامی در ارائه پشتیبانی هوایی لازم واقعاً در زیر مشهود است: 39 فروند از این پهپادها در لیبی سرنگون و ناپدید شدند، 8 فروند در سوریه، 3 فروند از این پهپادها در جریان درگیری قره باغ سرنگون شدند و بسیاری از آنها توسط سرنگون شدند. روس ها، و اوکراین هنوز در حال شمارش است.

انتهای پیام/ م




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا