برون مرزی

ادعای فرانسه درباره پهپادهای ایرانی

به گزارش رویترز، «آن کلر لژاندر» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: ما اطلاعات زیادی در مورد استفاده نیروهای مسلح روسیه از پهپادهای ایرانی برای بمباران اوکراین که غیرنظامیان را هدف قرار دادند، داریم.

وی همچنین مدعی شد که چنین عرضه پهپادهای ایرانی به روسیه نیز نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

این را سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد و ناصر کنعانی نماینده وزارت امور خارجه پیش از این به سوالات خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در هفته های اخیر و همچنین موضع برخی مقامات اوکراینی در خصوص این خبر پاسخ داد. استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ توسط ارتش روسیه. اوکراین اعلام کرده است: اخبار منتشر شده از سوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس می داند و آن را تایید نمی کند. از ابتدای درگیری تاکنون، ما همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بی طرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات بین دو طرف بدون خشونت اعلام کرده ایم.

کنعانی تاکید کرد: در همین راستا وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر در گفت وگوها و دیدارهای فراوان با همتایان روسی و اوکراینی خود همواره بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و گفتگوها تاکید کرده و تصریح کرده است. و در آماده سازی برای کشورمان. برای کمک به این روند اعلام کرد.

311311

دکمه بازگشت به بالا