جامعه و خانواده

پیامدهای تخریب سرزمین – ترندونی

معاون مدیریت حوضه آب، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها گفت: تخریب اراضی باعث کاهش زیست پذیری بیولوژیکی خاک و ظرفیت کالا و خدمات می شود.

به گزارش ترندونی، پرویزاس گرشاسبی وی روز گذشته در نشست کارگروه ملی بیابان زدایی گفت: بیابان زایی و تخریب اراضی مغایر با مدیریت پایدار زمین است و تخریب اراضی باعث کاهش ماندگاری خاک و کاهش ظرفیت کالا و خدمات می شود.

وی افزود: گستردگی تخریب اراضی و بیابان زایی بسیار بیشتر از بیابان زدایی است و بسیاری از سیاست ها، برنامه ها و اقدامات کارگروه متاثر از بیابان زدایی است.

گرشاسبی با تاکید بر نقش و جایگاه کمیته تخصصی کارگروه ملی بیابان زدایی، پیگیری مباحث کارشناسی را عامل اصلی تداوم، فعال سازی و اثربخشی کارگروه ملی دانست.

همچنین در این جلسه وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها گزارشی از سیاست ها و برنامه ها و اقدامات کنوانسیون در سطح ملی و چارچوبی برای تدوین آیین نامه ارائه کرد. دبیرخانه کارگروه ملی.

وی همچنین به نقش کمیته خبرگان در تهیه گزارش‌های ملی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و از کارشناسان ستاد ملی و دستگاه‌های مرتبط خواست تا سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با آمایش سرزمینی پایدار و مقابله با بیابان‌زایی را به دستگاه‌ها ارسال کنند. به دبیرخانه کارگروه ملی کردن.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، جلسه کارگروه تخصصی کارگروه ملی بیابان زدایی روز دوشنبه با حضور کارشناسان تشکل های عضو این کارگروه درون سازمان جنگل ها برگزار شد. مصوبه اولین جلسه کارگروه ملی بیابان زدایی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی را دنبال کنید. وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو، صدا و سیما و سازمان حفاظت محیط زیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا