اقتصادی

تخریب سازه های کنترل سیل در روزهای سیل!

در روزهایی که بیشتر مناطق کشور از سیل و سیلاب شدید محافظت نمی شود ، همه موارد را هر از گاهی در مناطق مختلف شستشو می دهد و حمل می کند ، خبر تخریب یک ایستگاه آب و توزیع سیلاب در بوشهر توسط شرکت های نفتی منتشر شده است . . مدیر کل دفتر کنترل سیلاب سازمان جنگل می گوید: خسارت ناشی از عبور خط لوله است.

ابوالقاسم حسین پور در مصاحبه با ترندونی وی توضیح داد: قبل از هر چیز باید بدانیم که فرد مسئول حفاظت و نگهداری از ایستگاه مدیریت آبخوان در منطقه اهرم ، در استان بوشهر ، مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان و پژوهشگاه حفاظت از خاک و حوضه های رودخانه در حال حاضر ، صاحب این مزرعه اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه مدیریت آبخیزداری اهرم بوشهر یکی از 37 ایستگاه مدیریت آبخیزداری کشور است و تصریح کرد: در کشور سیلاب وجود داشته است. من سال گذشته از این ایستگاه بازدید کردم و اثربخشی آن در مدیریت سیل ، خشکسالی و کمبود آب در منطقه کاملاً مشهود بود.

مدیرکل دفتر مدیریت جنگلداری و آبخیزداری ، مراتع مرتع و سازمان مدیریت حوضه رودخانه تأکید کرد: مدیریت حوضه رودخانه و پروژه های مدیریت حوضه رودخانه پروژه های عمومی هستند که دولت در آن سرمایه گذاری می کند. بنابراین ، توسعه فعالیتهای عمرانی و پروژه های عمومی نباید برای مدیریت حوضه رودخانه و پروژه های مدیریت حوضه رودخانه مضر باشد.

حسین پور با بیان اینکه برای عبور از خط لوله می توان از خطوط جایگزین بجز ساحل های ایستگاه آبخوان استفاده کرد ، گفت: برای تخریب این قنات و عبور از خط لوله ، لازم است مجوزهای لازم را از آژانس های مربوطه از جمله منابع به دست آورید. از استان بوشهر مقامات محلی مجوزهای لازم را صادر نکرده اند.

به گفته وی ، مرکز تحقیقات منابع طبیعی بوشهر برای تحقیقات در مورد تخریب ایستگاه سفره های آبخیز دعوی تشکیل داده است و اداره کل منابع طبیعی در حال بررسی موضوع برای از بین بردن تهاجم به ایستگاه تحقیقاتی آبزیان و جبران خسارت است. .

به گزارش ترندونی ، ایستگاه های مدیریتی و توزیع 25 ساله در حوضه رودخانه بوشهر مساحتی در حدود 2500 هکتار را در بر می گیرد و در این مدت علاوه بر کاهش شدت سیل های مخرب ، توانسته است ذخیره آبخوان ها را افزایش دهد آبهای زیرزمینی با حدود 6 میلیون متر مکعب در سال. غلامرضا منتظری – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر – گفت: این خط لوله به طول 12.5 کیلومتر و بدون هماهنگی و مجوز تاکنون با 11 بولدوزر و بیل مکانیکی در فاصله 6 کیلومتری ایستگاه قرار دارد. هیدروگرافی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا