حوادث و رویدادها

ارتش سوریه به حالت آماده‌باش درآمد/ جلسه فوق‌العاده بشار اسد برای پیامدهای زمین‌لرزه

منابع رسانه‌ای از برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت وزیران سوریه به ریاست رئیس جمهوری این کشور برای بررسی پیامدهای زمین لرزه بامداد امروز و آماده باش ارتش این کشور در مناطق زلزله زده خبر دادند.

به گزارش ترندونی، خبرگزاری سانا اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صبح امروز جلسه فوق‌العاده کابینه را به منظور بررسی عواقب زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که بامداد امروز سوریه را لرزاند و صدها قربانی و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت و منجر به ریزش و تخریب ده‌ها ساختمان مسکونی شد، برگزار کرد.

در این جلسه تصمیماتی برای رسیدگی به زلزله زدگان اتخاذ شد و بشار اسد از وزرای مربوطه خواست تا خود به شکل مستقیم بر روند عملیات امداد و نجات در استان‌های مختلف نظارت کنند.

در همین حال، وزارت دفاع سوریه نیز اعلام کرد که تمامی یگان‌ها، تشکیلات و نهادهای ارتش در تمامی استان‌ها برای امدادرسانی زلزله ‌زدگان، جستجوی افراد گرفتار در زیر آوار به حالت آماده باش درآمده‌اند.

رائد احمد، مدیرکل مرکز ملی پایش زلزله سوریه نیز با اشاره به اینکه مناطق نزدیک به مرکز زمین لرزه در ادلب، لاذقیه و مناطق مختلف سوریه تحت تأثیر زمین لرزه‌های شمال اسکندرون قرار گرفته‌اند، گفت: حلب بیشترین آسیب را دیده است.

احمد گفت که زمین لرزه اصلی به بزرگی ۷.۷ ریشتری در شمال اسکندرون و در منطقه خشکی رخ داده و در دریا نبوده است و بنابراین بر خلاف عقیده برخی طرف‌ها نشانه‌ای از وقوع سونامی وجود ندارد.

در همین حال وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار قربانیان زلزله در این کشور خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۳۷ سوری در این زمین لرزه تاکنون جان خود را از دست داده‌ و حدود ۶۳۹ تن نیز مجروح شده‌اند.

طبق این بیانیه، بیشترین تلفات و مجروحین مربوط به استان‌های لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا