
ایرلاین های داخلی در ماه آوریل با تاخیرهای عجیبی مواجه می شوند به طوری که بهترین ایرلاین ها بیش از یک ساعت تاخیر دارند و میانگین تمام پروازها ۸۱ دقیقه است.
به گزارش ترندونی، تاخیرهای طولانی در پروازهای مسافربری یکی از معضلاتی است که همیشه کم و بیش مردم فرودگاه های کشور با آن مواجه هستند و گاه آنقدر کسل کننده است که باعث تنش و دعوا می شود، اما به نظر می رسد این آمارها این کار را نکرده است. . نسبت به سال های گذشته تغییر چشمگیری داشته است.
آخرین آمار منتشر شده از فرودگاه های کشور نشان می دهد که وضعیت تاخیر پروازهای مسافری اصلا بد نیست و با وجود کاهش جزئی در این حوزه در فروردین ماه امسال نسبت به اسفند سال گذشته، ارقام جدول منتشر شده در سال ۱۳۹۱ تغییر کرده است. . شرکت های فرودگاهی و ناوبری هوایی ایران دیده می شود.
در این جدول، ۱۸ شرکت هواپیمایی فعال، ۴۴۰۷ پرواز از ۱۴ هزار و ۳۹۲ پرواز با تاخیر بیش از ۳۰ دقیقه را انجام دادند که بیش از ۳۱ درصد است. اما به طرز عجیبی تعداد کل دقیقه پروازهای تاخیری ۳۵۵۶۲۱ دقیقه است که معادل ۵۹۲۷ ساعت و ۲۴۶ روز است.
اگر نگاه دقیق تری به این آمار بیندازیم. میانگین تاخیر در این پروازها ۸۱ دقیقه و حداقل ۶۳ دقیقه و حداکثر ۱۱۴ دقیقه است. البته برای ایران، این آمار مربوط به پروازهای تاخیری است، زیرا طبق تعریف مورد توافق جهانی وزارت حمل و نقل ایالات متحده، پرواز خروجی در صورتی که حداکثر تا ساعت ۱۵ از ایستگاه خارج شود، به موقع تلقی می شود. دقیقه بعد از زمان تعیین شده حرکت می کند اما در ایران این مدت حداکثر ۳۰ دقیقه است.
این اعداد عجیب، یعنی تعداد تاخیرهای پروازی، در طول زمان نسبت به ماه قبل یا حتی سال قبل به سختی تغییر کرده است و این نشان می دهد که این روند طی سالیان گذشته همواره (هرچند شدید) بین خطوط هوایی و فرودگاه ها بوده است. و شدت نسبتاً متفاوت) یافت شد. از این گذشته، میانگین زمان تاخیر پروازها در اسفندماه سال گذشته ۸۳ دقیقه بوده است که به این معناست که این تاخیر تنها در فروردین ماه دو دقیقه کاهش یافته است و همین آمار نسبت به پروازهای سال ۱۳۹۸ که تقریباً قبل از شیوع کرونا است، کاهش یافته است. . ویروس فقط در یک دقیقه بهبود یافت.
اما عوامل و دلایلی که اغلب باعث این تاخیر می شود که همواره در گزارش تحلیلی شرکت فرودگاهی ذکر شده است، عملیات هواپیمایی، تاخیر در ورود، نقص فنی، شرایط آب و هوایی و … می باشد که همچنان در این بین هستند. این علل و عوامل. خطوط هوایی همیشه بیشترین سهم را داشته اند و برای مدت طولانی در صدر جدول بوده اند.
انتهای پیام/