استان ها

زیرساخت‌های تئاتر شیراز از خیلی شهرها جلوتر است

ترندونی/فارس یکی از بازیگران حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، شیراز را به رغم کمبودهایی که حس‌ می‌شود، یکی از شهرهای خوب کشور در حوزه زیرساختی می‌داند.

مهدی خجستگی یکی از بازیگران محبوب جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس بود. او در نمایش “ترنا” با اینکه نقش اول نبود، اما نقشی بامزه و دلچسب داشت به طوری که در پایان نمایش، بیشترین تشویق‌ها را از حاضرین تالار حافظ دریافت کرد.

به همین جهت با او گفت‌وگویی انجام دادیم تا آشنایی بیشتری از این بازیگر ۳۹ ساله و قمی پیدا کنیم. او گفت: حدود ۲۰ سال است که در عرصه تئاتر کار می‌کنم و چندسالی هم هست که در ژانر کودک، کار کارگردانی را هم انجام می‌دهم.

مهدی خجستگی در پاسخ به این سئوال که آیا ژانر اصلی او طنز است یا خیر، گفت: بله چون بیشتر در حوزه کودک کار می‌کنم، کارهایم به طنز نزدیک است و فقط یک کار جدی در کارنامه‌ام دارم.

وی افزود: من در تلویزیون و تله فیلم هم سابقه فعالیت دارم اما بیشتر کار حرفه‌ای من در تئاتر بوده و در شهرهای تهران و قم فعالیت می‌کنم و بیشتر تهران، چون از کار کودک استقبال خوبی می‌شود. ژانر کودک از نظر مالی جلوتر از بخش‌های دیگر است و بچه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، خیلی‌هایشان فقط از همین راه امرار معاش می‌کنند و به خودکفایی رسیده‌اند. یعنی تقریبا در سال هفت یا هشت ماه روی صحنه هستیم.

خجستگی در خصوص حضورش در جشنواره شیراز نیز گفت: من تیرماه سال ۹۸ هم برای جشنواره کودک “شهروند” به شیراز آمده بودم. کار بچه‌های تئاتر شیراز را هم دنبال می‌کنم که همگی خیلی کاربلد و حرفه‌ای هستند. به خصوص در ژانر کودک خیلی خوب کار می‌کنند. کارهای بزرگسال را خیلی ندیده‌ام اما می‌دانم بچه‌های جنوب تئاتر خیلی خوبی دارند. برخلاف اینکه توقع زیادی از تهران وجود دارد، اما فکر می‌کنم کارهای بزرگسالی که از شهرستان‌ها معرفی شده، خیلی بهتر از کارهای تهران است.

این بازیگر قمی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های تئاتر شیراز و مقایسه آن با شهر قم نیز گفت: به نظر من زیرساخت‌ها شیراز به رغم کمبودهایی که دارد، مقداری جلوتر از سایر شهرستان‌هاست. مثلا در قم، فضاهای خوبی برای این کار ساخته شده است، اما به سختی در اختیار بچه‌های تئاتر قرار می‌گیرد. متاسفانه خیلی برای بچه‌های تئاتر ارزش قائل نیستند و حتی خانواده‌ها هم خیلی مخالف هستند با این مقوله. البته آن قدر تماشاگر و طرفدار تئاتر داریم که اگر ۱۲ ماه سال هم اجرا برویم، سالن‌ها پر خواهند شد.

بازیگر طنز تئاتر ترنا، در پایان درباره موفقیت احتمالی در جشنواره نیز گفت: باید ببینیم متر و معیار داوران چیست. در مجموع داوری و جوایز جشنواره‌ها، یک چیز سلیقه‌ای هست و خود من به شخصه خیلی توجهی به آن ندارم. همین بازخورد خوب تماشاگران برای من جایزه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا