ورزش و تندرستی

وقتی ترس اجازه نداد دختر فوتسال ایران لژیونر شود!

فرزانه توسلی به عنوان دروازه بان چندین سال در مسابقات فوتبال زنان ایران درخشش داشت تا اینکه رقبای جدید و جوان ظاهر شدند. با این حال ، توسلی که همیشه یکی از بهترین دروازه بانان جهان بوده است ، هنوز در حال رقابت است و همچنان توپ بازی می کند. رویاهای او بی پایان است ، حتی اگر کرونا حداقل سال گذشته نسخه ای از فوتبال زنان را توسعه داده باشد. زمانی مسابقات فوتبال زنان در ایران بسیار داغ بود ، از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان کوچک گرفته تا جام ملت های آسیا. اما اکنون همه چیز آرام است. شاید قبل از طوفان آرام باشید.

* و فوتسال بانوان چطور؟

تقریباً دو سال است که همه چیز روی آنتن رفته است. هنوز برای فصل جدید قرارداد امضا نکرده ام. فصل جدید در کمتر از یک ماه آغاز می شود.

* در این مدت کوتاه می خواهید چه کار کنید؟

سال گذشته من عضو تیم سایپا بودم. به دلیل شرایط مالی این تیم را ترک کردم. من واقعاً نمی دانم این باشگاه چگونه می خواهد تیم زنان را مدیریت کند. البته ، من در حال حاضر با یک یا دو مکان صحبت کرده ام و آماده هستم تا در اسرع وقت وظیفه خود را مشخص کنم.

* بسیاری از بازیکنان فوتبال برای کسب درآمد بیشتر به لیگ برتر فوتبال زنان یا دسته اول می روند. آیا تا به حال به مهاجرت به فوتبال فکر کرده اید؟

هرگز. در حالی که سطح قراردادهای فوتبال بهتر است و در این لیگ دستمزد بهتری دارند ، من ترجیح می دهم برای همیشه در مسابقات فوتبال بمانم. در حالی که فوتبال زنان قهرمان آسیا شده است و بازیکنان تیم فوتبال زنان ایران از جمله من جزو بهترین بازیکنان جهان هستند ، اما پول کمتری نسبت به بازیکنان فوتبال به ما می دهند. اما من دلیلی برای رفتن به فوتبال نمی بینم. فوتسال بهتره

* در سال های اخیر یک حساب رقیب پیدا کرده اید. فکر می کنید در چنین شرایطی تا کی فوتبال را تحمل خواهید کرد؟

به نظر من سن زیاد مهم نیست و آمادگی جسمانی حرف اول را می زند. در همین حال ، امید به زندگی دروازه بانان طولانی است. من تا آمادگی بدنی بازی خواهم کرد و سپس شما قطعاً مرا به عنوان مربی خواهید دید. این برنامه دقیق من است.

وقتی ترس مانع لژیونر شدن یک دختر فوتبال ایرانی شد!

* مربیگری کجاست؟ باشگاه یا تیم ملی؟

قطعا در وهله اول تیم ملی قرار دارد. من دوست دارم سرمربی تیم ملی باشم ، البته هدف اصلی کمک به رشد فوتبال زنان ایران است. من بیست سال است که فوتسال بازی می کنم و یکی از قدیمی ترین های این رشته هستم. من واقعاً می خواهم مربی شوم.

* شما در طول این سالها این فرصت را داشتید که لژیونر شوید ، اما ترک نکرده اید. چرا؟

می بینید ، مهمترین پیشنهادی که برای بازی در خارج از کشور دریافت کردم چند سال پیش در جوانی بود. برای من بسیار بسیار سخت بود که بخواهم به خارج بروم و تنها زندگی کنم. این پیشنهاد لیگ فوتبال زنان اسپانیا بود. می ترسیدم به اسپانیا بروم. اگر آنها آن پیشنهاد را به من می دادند ، من خیلی راحت و بدون درد می رفتم ، اما آن زمان نمی توانستم آن را قبول کنم.

* چندین ماه از روی کار آمدن رهبری و ریاست جدید فدراسیون فوتبال می گذرد. فوتبال و فوتبال زنان در این چند ماه چقدر تغییر کرده است؟

هیچ یک. دوباره افسرده شدیم. فوتبالیست ها همه نوع اردو ، مسابقات و برنامه دارند ، اما به نظر می رسد که نداریم. وضعیت تیم ملی فوتبال کاملاً مشخص نیست. حتی سرمربی تیم ملی نیز مشخص نیست.

* با این شرایط چه می خواهید؟

تنها چیزی که آنها می خواهند این است که برای رتبه های ملی فوتبال هدف تعیین کنند. سرانجام ، بعد از این همه مدت ، ما باید اردو داشته باشیم ، چیزی را برنامه ریزی کنیم. به یاد داشته باشید ، ما قبلاً در جام های جهانی و ملت ها شرکت می کردیم ، اما اکنون شرکت نمی کنیم.

258 251

دکمه بازگشت به بالا