اقتصادی

ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا، پیشنهاد ایران‌خودروست/ چیزی هنوز قطعی نیست

نماینده وزارت امنیت در جریان بحث حضور دو محصول ایران خودرو (پژو 206 و پژو پارس) در بورس کالا تاکید کرد که عرضه این دو محصول پیشنهادی گروه صنعتی ایران خودرو است. گام بعدی و وزارت امنیت هنوز با آن موافقت نکرده است. وی در خصوص تمدید مهلت شناسایی و دریافت کد رهگیری در حوزه قطعات و لوازم یدکی خودرو، اعلام نکرد.

برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی از عرضه دو محصول گروه صنعتی خودرو ایران (پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس) خبر دادند که گویی قطعی شده است. امید قالیباف در گفت وگو با ترندونی درباره این موضوع توضیح داد و گفت: گروه صنعتی خودرو ایران پیشنهاد کرده است در گام بعدی دو محصول پژو 206 تیپ 2 و پژو پارس وارد بورس کالا شود. این موضوع باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی و تصویب شود. بنابراین این موضوع در حال حاضر تنها پیشنهاد گروه صنعتی خودرو ایران است.

مهلت دریافت شناسه قطعات یدکی به پایان رسیده است. با این حال، قطعات یدکی غیر اصل باید تا 15 اکتبر از چرخه توزیع حذف شوند. و تا 15 دسامبر

شایان ذکر است روز گذشته (سه شنبه) با عنایت به بررسی نحوه اجرای طرح صحیح وزارت حراست در حوزه قطعات یدکی خودرو، محمدمهدی برادران – معاون کل صنعت وزارت حراست – از ایساک. . (شرکت فروش قطعات و خدمات پس از فروش) ایران خودرو)، از کدهای شناسه قطعاتی که در خط اصالت تعبیه شده است بازدید و بررسی شد.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه از اواسط مردادماه گروه های 55 قطعه ای باید با کد رهگیری معامله شوند و تولیدکنندگان محصولات خود را با کد رهگیری تولید و به فروش برسانند، گفت: به دلیل قطعاتی که در بازارچه ها وجود دارد این امکان وجود دارد. بدون کد، امکان پذیری برای دریافت کد رهگیری ارائه شده است. در همین راستا شایان ذکر است که تا 24 مرداد ماه فرصت شناسایی کالا و دریافت کد رهگیری به پایان رسیده است، بنابراین عرضه قطعات بدون شناسه و کد رهگیری از تاریخ تعیین شده ممنوع است. به این ترتیب موضوع تمدید مجدد امکان دریافت کد رهگیری از سوی وزارت امنیت مطرح شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص با بیان اینکه کد تگ تمدید نشده است، گفت: برای لوازم یدکی خودرو تا 24 مردادماه برای دریافت شناسه کالا فرصت بود. ولی در مورد قطعات یدکی که در زنجیره توزیع و اصناف هستند اما منشأ آنها مشخص نیست، تا 24 مهرماه برای اینگونه قطعات به صنف فرصت داده شده است. درخواست و دریافت شناسه همچنین آنها فقط مجاز به تامین آن قطعه یدکی به کاربر نهایی هستند.

وی افزود: پس از 24 آنلاین برای قطعات یدکی بدون منشأ مشخص دیگر شناسنامه صادر نمی شود و کد رهگیری این قطعات فقط تا 24 آذر ماه اعتبار دارد. بنابراین قطعات یدکی تولید داخل و واردات قانونی تا 24 مرداد مهلت داشتند که تا آن زمان باید اقدام می شد و شناسه صادر می شد. اما برای قطعات یدکی با مبدا نامشخص که برای جلوگیری از آسیب دیدن این قطعات در بازار و مغازه ها رها می شود تا پانزدهم شناسه لازم صادر می شود و پس از آن تاریخ دیگر شناسه صادر نمی شود. در حال حاضر، و از 15 دسامبر این محصول نباید در چرخه توزیع باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا