اقتصادی

پارس خودرو واگذار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، حسین قربان زاده درباره واگذاری خودروسازی سایپا گفت: این وزارتخانه سکوت شرکت پارس خودرو از شرکت های زیرمجموعه سایپا درخواست صدور مجوز کرد که در جلسات متعدد فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که واگذاری کنترل بین دولت های این دو شرکت در اولویت واگذاری شرکت های ایران خودرو و سایپا است. یک مقدمه ضروری، حذف قیمت های دستوری برای محصولات خود.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: اولین گام یعنی واگذاری واقعی کنترل باید واگذاری سهام این دو شرکت تودلی و سیکلیکال باشد تا قفل مالکیت آنها باز شود.

قربان زاده تصریح کرد: در پی درخواست وزارتخانه سکوت در خصوص واگذاری پارس خودرو نیز مقرر شد تعهدات شفاف واگذاری این دو شرکت که در آخرین روز به امضای سازمان خصوصی سازی، سازمان نوسازی و توسعه صنایع و وزارت صنعت حمل و نقل رسیده بود، نهایی شود. . سکوت امضا شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو برای چشم انداز 10 ساله باید در پایان بهمن ماه رسما اعلام شود. اطمینان حاصل شود که تمامی فعالان این صنعت از چشم انداز این صنعت و قابل پیش بینی بودن متغیرهای آن اطمینان دارند و تمامی محصولات ایرانی خودرو و سایپا مشمول قیمت گذاری اجباری تا پایان سال نمی شوند و واگذاری سهام از دو شرکت به تودلی تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: با این شرایط و تعهدات وزارت سکوت کتبا ارسال شد، مجوز واگذاری پارس خودرو از زیرمجموعه های شرکت سایپا توسط سازمان خصوصی سازی صادر شد.

قربان زاده تاکید کرد: از آنجایی که پارس خودرو جزء مستقیم دولت محسوب نمی شود، هیات مدیره و مجمع عمومی سایپا درباره نحوه واگذاری و ارزیابی آن تصمیم گیری خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا