اقتصادی

امسال باید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو تولید شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، امید قالیباف در گفت و گوی تلویزیونی گفت: گاهی ممکن است تولید به دلیل زنجیره تامین کاهش یابد و گاهی مثلا در فصل تابستان به دلیل قطع برق و موارد دیگر تولید کاهش پیدا کند. این اقلام را می توان به دو قسمت تقسیم کرد اما تولید کل مهم است و باید رشد کند و تولید روزانه و ماهانه ملاک نیست.

سخنگوی وزارت سکوت در مورد اینکه آیا افزایش یا کاهش تولید در ماه می تواند روی قیمت تاثیر بگذارد؟ او گفت نه؛ زیرا تغییرات قابل توجه نیستند. به عنوان مثال ایران خودرو در تیرماه 2000 دستگاه در روز و در مرداد 2400 دستگاه تولید می کرد که اختلاف تولید حدود 200 تا 300 دستگاه بود و این تفاوت چندان تأثیری بر بازار ندارد، زیرا اگر تولید در یک ماه کاهش یابد، مشکل در ماه هایی که تولید افزایش می یابد جبران می شود.

وی با بیان اینکه دو شرکت ایرانی خودرو و سایپا در مردادماه به تعطیلات تابستانی رفتند، افزود: این دو شرکت در مردادماه در مجموع 19 روز کاری داشتند اما روز کاری تیرماه 24 روز بود.

قالیباف با اشاره به اینکه تولید ایران خودرو، سایپا و سایر خودروسازان در مردادماه نسبت به تیرماه 4.6 درصد افزایش داشته است، گفت: روند تولید ایران خودرو در مردادماه نسبت به تیرماه کاهشی بوده که سایپا و سایر خودروسازان با افزایش آن را جبران کردند. تولید. به این معنی که رشد 4.6 درصدی ناشی از رشد همه خودروسازان بوده است.

وی افزود: خودروسازان بر اساس ظرفیت خودرو تولید می کنند و در حال حاضر مشکل تقاضا نداریم اما خودروسازان در گلوگاه های خاصی با مشکل مواجه می شوند و در مقطعی تولیدشان کاهش می یابد. برعکس، گاهی اوقات تولید آنها افزایش می یابد.

قالیباف حجم خودروهای تولیدی سال گذشته را کمتر از 900 هزار دستگاه دانست و گفت: در نظر داریم امسال یک میلیون و 600 هزار دستگاه تولید کند. 750 هزار دستگاه به ایران خودرو، 650 هزار دستگاه به سایپا و مابقی به سایر خودروسازان خصوصی. کم اهمیت بود

سخنگوی وزارت سکوت وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید گلوگاه ها در زنجیره تامین برطرف شود اما برای افزایش تولید در نیمه اول سال خودروسازان باید فعالیت خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، پیش بینی می شود تولید ایران خودرو تا پایان سال حدود 60 درصد افزایش یابد، یعنی تولید ایران خودرو باید جهش کند. البته وزارت سکوت از خودروسازان حمایت لازم را می کند، اما داستان واقعی خود صنعت است که باید رشد تولید را ایجاد کند.

دکمه بازگشت به بالا