برون مرزی

وال‌استریت ژورنال:لغو تحریم‌ها با هدف کاهش فشار علیه ایران انجام شد

طبق اخبار آنلاین ، وال استریت ژورنال نوشت: دولت بایدن پس از تعلیق گفتگوهای هسته ای ، تحریم بیش از دوازده مقام سابق ایرانی و شرکت های انرژی را لغو کرده است و مقامات آمریکایی می گویند واشنگتن متعهد به کاهش فشار گسترده تر در صورت تغییر رفتار تهران است.

این روزنامه گزارش داد ، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه تحریم های مقامات ارشد سابق شرکت ملی نفت ایران و چندین شرکت در حمل و نقل و تجارت و همچنین پتروشیمی ها را لغو کرد.

با این حال ، ایالات متحده همچنین تحریم های جدیدی را علیه گروهی از افراد و شرکت هایی که بودجه سپاه قدس و انصارالله یمن را تأمین مالی کرده اند ، اعمال کرده است.

این روزنامه نوشت: “در همین حال ، مذاكره كنندگان آمریكا و ایران در تلاشند تا خلا key اصلی در مذاكرات هسته ای و امنیتی در وین را برطرف كنند.”

وزیر خارجه آنتونی بلینکن در بیانیه ای گفت: “این اقدامات نشان دهنده تعهد ما در رفع تحریم ها در صورت تغییر وضعیت یا رفتار افراد است.”

مقامات آمریکایی در حال آماده سازی برای از سرگیری دور ششم مذاکرات برای احیای توافق هسته ای با ایران و گروهی از قدرت های بزرگ هستند. مقامات گفتند که انتظار می رود آخر هفته مذاکرات از سر گرفته شود.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفتند که واشنگتن و تهران هنوز درباره اینکه چه کسی باید برای بازگرداندن توافق هسته ای تلاش کند ، اختلاف نظر دارند.

وال استریت ژورنال در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران نوشت که غربی ها در 18 ژوئن. یا 28 ژوئن. زمان هدف برای تکمیل مذاکرات.

روزنامه ادامه داد: مقامات آمریکایی گفته اند که به عنوان بخشی از توافق نامه با هدف بازسازی 2015 ، آماده لغو تحریم های بیشتر انرژی بر بخش های نفت ، پتروشیمی و حمل و نقل ایران هستند. توافق.

311311

دکمه بازگشت به بالا