برون مرزی

ایران به‌زودی تحریم‌های متقابل علیه اشخاص و نهادهای اروپایی اعمال خواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم‌های یکجانبه برخی مقامات و نهادهای ایرانی را به شدت محکوم کرد و گفت: تحریم‌های متقابل علیه افراد و نهادهای مرتبط اروپایی در سال جاری اعمال و اعلام می‌شود. آینده ی نزدیک.” “.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از جهان، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم های یکجانبه علیه برخی مقامات و نهادهای ایرانی گفت: به زودی تحریم های متقابل علیه کشورهای مرتبط اروپایی اعمال و اعلام خواهد شد. افراد و موسسات».

کنعانی شامگاه دوشنبه تصمیم شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم های یکجانبه علیه برخی مقامات و نهادهای ایرانی را به شدت محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین المللی و مصداق بارز دخالت در امور داخلی ایران دانست. جمهوری اسلامی ایران.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما عمیقا متأسفیم که از انگیزه های سیاسی خاص و همچنین اطلاعات بی اساس، تحریف شده و ادعاهای ساختگی نمایندگان مردم ایران و رسانه های وابسته به آنها استفاده می شود. مبنای چنین تصمیم ناعادلانه و معکوس».

کنعانی تصمیم شورای اتحادیه اروپا درباره تحریم ها را حاکی از رویکرد مغرضانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر برای دستیابی به اهداف سیاسی ارزیابی کرد و اساساً چنین تصمیمی را مردود و ناکارآمد خواند.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران هم اکنون اتحادیه اروپا و اعضای آن را به دلیل انفعال و همکاری با حداکثر تحریم های غیرقانونی آمریکا، ناقض بزرگ حقوق بشر می دانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد تمامی اتهامات وارده به افراد و نهادهای ایرانی، افزود: در واکنش به اقدامات امروز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا، تحریم‌های متقابل اعمال و به افراد و نهادهای اروپایی مربوطه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا