برون مرزی

تخت روانچی: تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، آمریکا را به جایی نمی‌رساند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین ترندونی ، مجید تخت روانچی سفیر جمهوری اسلامی ایران و نماینده دائمی در ایران عصر امروز (چهارشنبه) در نیویورک در توئیتر به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پاسخ داد. ایالات متحده ادعا می کند توپ در زمین ایران است ، اما دو ماه پس از روی کار آمدن دولت جدید ، ایالات متحده به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ادامه می دهد.

وی افزود: “دولت بایدن تصدیق کرده است که سیاست فشار حداکثر ترامپ شکست خورده است. با این وجود ، این سیاست هنوز معتبر است.

تخت روانچی یادآور شد: تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران به هیچ کجا به آمریکا نخواهد رسید.

وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن عصر چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: “در مورد ایران ، ما کاملاً روشن کردیم که درهای دیپلماسی باز است.” “همانطور که گفتیم ، توپ اکنون در زمین آنها قرار دارد.” ایرانیان) هستند. “ما باید بدانیم که آیا آنها می خواهند دیپلماسی خود را ادامه دهند و به توافق برگردند.”

وی افزود: “هنگامی كه اتحادیه اروپا به همه شركت كنندگان در برجام پیشنهاد كرد تا نحوه بازگشت به اصل را مورد بررسی قرار دهند ، ما پاسخ مثبت دادیم ، اما ایران تاكنون تصمیم گرفته است كه درگیر نشود.” (اینجا بخوانید)

شایان ذکر است که اظهارات بلینکن در زمانی بیان شد که در سال 2016 7 مه وی از آمریكا از بوریام خارج شد و تحریمهای گسترده ای علیه ایران اعمال كرد.

در همین راستا ، سعید خطیب زاده ، نماینده وزارت امور خارجه ، طی یک نشست هفتگی با خبرنگاران در سال 2017. وی در تاریخ 16 مارس در پاسخ به س fromال مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه دیپلماسی با ایران با واسطه اروپا انجام می شود ، گفت: این کلمه کار می کند و معنی آن کاملاً روشن است. شما نمی توانید بگویید که طرفدار دیپلماسی هستید ، اما اجازه ندهید وجوه ملی به کشور منتقل شود. شما نمی توانید بگویید که طرفدار دیپلماسی هستید و به جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران و این جنایت ادامه می دهید.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: “ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده است ، هم باید متعهد شود و هم اقدامات موثری را برای رفع تحریم ها انجام دهد و باید با شرایطی موافقت کند که این مسیر را تکرار نکند ، و سپس ما می توانیم در شورای امنیت سازمان ملل.”

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا