برون مرزی

خطیب‌زاده: آمریکا با تحریف راه به جایی نمی‌برد/ ایران هرگز برجام را ترک نکرد

به گزارش گروه سیاست خارجی فارس، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار ویدئویی از دیدار امروز (سه شنبه) خود با خبرنگاران در توییتر نوشت: آمریکا همچنان به اظهارات کذب خود ادامه می دهد.
وی افزود: نشست تئاتری برای گرفتن عکس دسته جمعی برای غلبه بر تصور نادرست نیاز به «بازگشت متقابل به بوریا» این واقعیت را تغییر نمی دهد که برخلاف آمریکا، ایران هرگز بوریم را ترک نکرده است.
خطیب زاده گفت: آمریکا با تحریف در هیچ کجا محو نمی شود. تصمیمات عاقلانه، مانند پایان بزرگترین شکست، می تواند مثمر ثمر باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در یک کنفرانس مطبوعاتی هفتگی گفت که یک مقام آمریکایی گفت که ایران در حال بازگشت به نقطه غیرقابل بازگشت در شورای امنیت سازمان ملل است. من این و جملات مشابه را دیده ام.

خطیب زاده افزود: ساخت این نمایشنامه به آنها کمکی نمی کند و فکر می کنند می توانند از آن برای غلبه بر داستان اشتباه جامعه جهانی استفاده کنند یا فکر کنند نزدیک شدن به مذاکرات وین می تواند فضای روانی متفاوتی ایجاد کند.

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: اگر فراموش شده اند باید بدانند که دنیا فراموش نکرده است که این آمریکاست که از بوریم خارج شده و این دولت فعلی آمریکاست که بزرگترین شکست ترامپ را دنبال می کند. به اعمال تحریم ها ادامه می دهد و پیام های متناقضی برای ما ارسال می کند.

به گزارش فارس، وی یادآور شد: چنین تحریف داستان ها در آمریکا فایده ای ندارد. تنها چیزی که به آمریکا کمک می کند این است که بداند در شرایط فعلی مقصر است و باید تحریم ها را با تضمین عینی لغو کند و این تنها راه کمک به توافق با 1+5 است. در وین. .

خطیب زاده ادامه داد: اگر بوریم منفعت اقتصادی مشخصی در ایران و عادی شدن تجارت خارجی ایران نداشته باشد، طرف مقابل باید بداند که این پنجره برای همیشه به روی آن باز نخواهد شد و همچنین قانون مجلس شورای اسلامی که برای دولت الزام آور است.” اینجا را بخوانید)

انتهای پیام/



این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا