برون مرزی

نقشه راه جانشین برایان هوک در چارچوب راهبرد 3 گانه آمریکا علیه ایران/الیوت آبرامز چه خوابی برای جمهوری اسلامی دیده است؟

به گزارش گروه بین الملل آنا ، مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه روز پنجشنبه ، الیوت آبرامز معاون سابق کارگروه ضد ایرانی ، برایان هوکو را نامگذاری کرد.

آبرامز در حال حاضر سفیر ایالات متحده در ونزوئلا و سیاستمدار با رویكرد تهاجمی و مخرب به سیاست خارجی آمریكا است. در ونزوئلا ، تحریم های گسترده ای برای حمایت از رئیس جمهور اعلام شده این کشور ، خوان گیدو ، و حامی وی ، نیکلاس مادورو اعمال شده است.

علاوه بر این ، برنامه درسی جانشین هاکی حاوی سوابق پشتیبانی و برنامه ریزی برای حمله نظامی به عراق ، پشتیبانی از حمله اسرائیل به راکتورهای سوریه ، پشتیبانی از کودتا علیه رئیس جمهور پیشین ونزوئلا ، هوگو چاوز ، و تحریک کاخ سفید برای انجام حقوق بشر است. در آمریکای لاتین ، محکومیت وی در مورد شورشیان کنترا در دوران ریاست جمهوری ریگان و امثال آن دیده می شود.

عدم استفاده از برایان هوکو در اعمال فشار بر ایران منجر به انتصاب آبرامز شد

نومحافظه‌كننده تعصبگرا در زماني كه 87 روز مانده به انتخابات رياست جمهوري آمريكا مانده بود و تصميم گيري حداكثر فشار كاخ سفيد نتيجه مطلوب را در واشنگتن نداد ، پست مهمي را به عهده گرفت. مصاحبه با معاون وزیر امور خارجه ژاپن در غرب آسیا چند ماه پس از سال 1997 نوامبر در اواسط موج دوم تحریم ها ، برایان هوک از مقاومت در برابر جمهوری اسلامی ابراز تعجب کرد و گفت که طبق برآوردهای ما ، اقتصاد ایران در سه ماه (حداکثر در فوریه) خواهد بود. 97) شما مجبور به شکستن بودید ، اما این اتفاق نیفتاد.

برایان هاکی

برایان هوک ، وزیر امور خارجه سابق ایران

تلاش گسترده هوک برای کاهش فروش نفت ایران به صفر انجام نشد و کشور ما از یک سو وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش داده است و از سوی دیگر با دور زدن تحریم های صادرات نفت در سالهای اخیر تجربه کسب کرده است. من در چندین کشور ادامه دادم. علاوه بر این ، همکاری 25 ساله استراتژیک ایران و چین برای او خبر بدی بود ، زیرا در واقع تحریم های ایالات متحده را به شرم آور سوق داد.


بیشتر بخوانید:

الیوت آبرامز: ایالات متحده به دلیل حمایت از مادورو ، روسیه و کوبا را تحریم می کند


ناگفته نماند که در مدت کوتاهی قبل از انتخابات ریاست جمهوری ، واشنگتن برای تبلیغ علیه ایران به پیروزی احتیاج دارد. این گزارش مختصر با شیوع نامناسب کورونا و همچنین اعتراضات گسترده نژاد پرستانه روبرو شده است و تقریباً هیچ ارتباطی با رقیب سرسخت خود جو بایدن ندارد.

کاخ سفید نتیجه می گیرد که ایران به دلیل فشارهای اقتصادی سیاست های تهاجمی خود در منطقه را رها کرده است و برای تحویل ضربه نهایی به یک استراتژی سخت تر نیاز دارد. در همین حال ، پومپئو در حال دور زدن سیاست مشاوره امنیت ملی آمریكا رابرت اوبراین (وارث بولتون) است و سعی می كند با انتصاب آبرامز به وزارت امور خارجه ، سازوكار تصمیم گیری را در پرونده ایران حفظ كند.

سرانجام ، با انتصاب الیوت ، رئیس قشر دیپلماتیک واشنگتن در تلاش است حداقل یکی از سه قدم خود را اعم از تمدید تحریم تسلیحات ایران ، فعال سازی مکانیسم رهاسازی علیه جمهوری اسلامی و گرفتن امتیاز از ایران با حداکثر فشار بدست آورد. در حالی که شواهد نشان می دهد که حتی اگر دو اقدام اول موفقیت آمیز باشد ، استراتژی کاخ سفید محکوم به شکست است.

انتهای پیام / 4106 /

دکمه بازگشت به بالا