برون مرزی

وال استریت ژورنال: آمریکا در حال خارج کردن سامانه‌های پاتریوت از خاورمیانه است

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن تصمیم گرفته است تا هشت سیستم دفاع موشکی پاتریوت را از کشورهایی مانند عربستان سعودی ، کویت ، اردن و عراق خارج کند.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: “به منظور بازسازی حضور نظامی در منطقه به منظور تمرکز نیروهای مسلح بر چالش های چین و روسیه ، دولت بایدن تصمیم گرفته است که این سیستم های دفاع موشکی را از خاورمیانه خارج کند.” به گزارش ترندونی.

مقامات افزودند که پنتاگون حدود هشت سامانه پاتریوت را از کشورها از جمله عراق ، کویت ، اردن و عربستان سعودی و همچنین سیستم موشکی تاد از عربستان سعودی خارج می کند و تعداد اسکادران های رزمی منتسب به منطقه را کاهش می دهد.

مقامات گفتند که این تصمیم شامل عقب نشینی صدها نیرو از واحدها با استفاده یا نگهداری از سیستم ها است.

این اقدام در حالی صورت گرفت كه ارتش آمریكا قصد دارد تابستان امسال كاملاً از افغانستان خارج شود. پاییز گذشته ، ایالات متحده همچنین تعداد نیروهای خود را در عراق به 2500 نفر کاهش داد و گفت که نیروهای عراقی می توانند امنیت کشور خود را تأمین کنند.

یک مقام نظامی ایالات متحده که نامش فاش نشده است ، گفت: کاهش ناگهانی تعداد نیروها از اوایل ماه جاری آغاز شد.

پیش از این ، در 2 ژوئن. لوید آستین در یک تماس تلفنی این تغییر را به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اطلاع داد و گفت که بیشتر تجهیزات نظامی از عربستان سعودی است.

ایالات متحده در پی حملات موشکی ژانویه سال گذشته به پایگاه عین الاسد ، سامانه های پاتریوت را به عراق تحویل داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا