سلامت و دانش

جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید/ فیلم

به گزارش خبرگزاری ترندونی، در این ویدئو، بیش از ۵۰۰۰ کهکشان را می‌توان به صورت تمام رنگی و سه بعدی مشاهده کرد. سفر کیهانی با کهکشان‌های نسبتاً نزدیک که در فاصله چند میلیارد سال نوری از زمین قرار دارند آغاز می‌شود و در کهکشان مِیزی به پایان می‌رسد که در فاصله ۱۳.۴ میلیارد سال نوری از زمین یکی از دورترین کهکشان‌های مشاهده شده توسط بشر است.

بیشتر بخوانید:

«در پشتی جهنم» کجا پنهان شده است؟‌

عکس جنجالی مارک زاکربرگ کنار دو قهرمان یواف‌سی/ ایلان ماسک باید بترسد؟

به این ترتیب، این ویدئوی جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) نه تنها یک سفر در فضا، بلکه سفری به گذشته را نیز نشان می‌دهد، و تکامل کیهانی را به دوره‌ای بازمی‌گرداند که سن جهان یک سوم سن فعلی آن بوده است.

جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید/ فیلم

این ویدئو نتیجه داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بررسی‌های علمی تکامل کیهانی (CEERS) است و منطقه‌ای از فضا به نام Extended Groth Strip را بررسی می‌کند. نوار گسترده گروت بین صورت فلکی دب اکبر و بوته قرار دارد و شامل حدود ۱۰۰۰۰۰ کهکشان است. تلسکوپ فضایی هابل بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ به‌طور گسترده تصویربرداری کرد و مشاهدات جدید JWST بر اساس پایه‌ای که توسط هابل ایجاد شد، انجام شد.

جیمزوب سفر در زمان را به تصویر کشید/ فیلم

هدف از تحقیقات با استفاده از داده‌های CEERS، کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکل گیری کهکشان‌های اولیه خواهد بود.

منبع: SPACE.COM

۲۲۷۲۲۷

گروه تحریریه علوم پزشکی

نوشته‌هایم به طور خلاقانه، با جذابیت و همراه با مطالعات علمی تهیه می‌شوند. هدفم جلب توجه شماست و شما را در دنیایی از اطلاعات جذاب و پر رمز و راز پزشکی به سفری هیجان‌انگیز دعوت کنم.
دکمه بازگشت به بالا