اقتصادی

هدف‌گذاری برای داخلی‌سازی تمام اجزا و قطعات تارا برقی

روز گذشته (شنبه) از اولین نمونه اولیه گروه گروه صنعتی ایران خودرو ، تارا الکتریک رونمایی شد و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت که خودروی تمام برقی تارا برای ادغام تمام اجزا و قطعات آن طراحی شده است.

به گزارش ترندونی ، در این مراسم 15 محصول در زمینه های خودرو ، ریلی ، هوایی ، فضایی ، ژئوماتیک ، سنجش از دور و هوش و همچنین اولین نمونه اولیه خودروی الکتریکی تارا ارائه شد تا صنایع مرتبط بتوانند پایگاه دانش کشور

سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، با ابراز خرسندی از تأثیر نوآوری در صنعت خودروی کشور ، اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که یک صنعت داشته باشیم ، نه یک مجموعه دار ؛ در این صورت ما به یک متخصص ، یک فناوری و یک شرکت دانش بنیان نیاز داریم. آینده صنعت حمل و نقل به هوش بستگی دارد و پس از برق رسانی باید سعی کنیم مفهوم هوش را در این صنعت نهادینه کنیم که این امر با تکمیل زنجیره آن امکان پذیر است.

وی ادامه داد: “برای چندین سال ، فرهنگ جدیدی در ادبیات کشور در حال توسعه است و اصطلاحات جدیدی به ادبیات علمی کشور مانند صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر ، دانش بنیان و غیره وارد شده است. این امر با تشکیل یک اکوسیستم بزرگ با بیش از 7000 شرکت دانش بنیان و خلاق تأیید می شود. تا به امروز ، بیش از 60 صندوق تحقیق و فناوری تأسیس شده و بسیاری از صندوق های مبادله ای بودجه تأمین شده اند. علاوه بر این ، انواع کارخانه های نوآوری و تعداد زیادی از جوانان که به طور فعال 10 هزار استارت آپ را به کار می گیرند ، اسناد دیگری برای توسعه این فرهنگ در کشور است.

رئیس صندوق ملی نخبگان ، شکل گیری اقتصاد جدید بیش از 300 هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم بیش از 350 هزار نفر را نیز نتیجه توسعه علمی و فناوری در کشور دانست و گفت: “مفاهیم ساخت ایران و خلاقیت فناوری ها نتیجه این تلاش ها هستند. “ادامه هید.

ساخت وسایل نقلیه الکتریکی ، به ویژه با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

در ادامه مراسم معرفی اولین نمونه اولیه اتومبیل الکتریکی تارا ، فرشاد مقیمی ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با بیان اینکه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دلیل اصلی ورود به صنعت خودروهای الکتریکی است ، گفت: ایران – خودرو به سمت الکتریکی سازی تارا حرکت کرده است. او همچنین به نتایج خوبی رسید. انتشار گازهای گلخانه ای و انتشار CO2 یکی از مهمترین مشکلات زیست محیطی در جهان است. طبق پیش بینی ها ، با ادامه روند فعلی در سال 2050 ، ما به دو برابر تولید جهانی CO2 فعلی دست خواهیم یافت.

وی افزود: با این وجود هدف دستیابی به 50 درصد تولید CO2 است که این امر نیز به تغییر تولیدکنندگان CO2 نیاز دارد. با توجه به اینکه این خودرو یکی از این منابع آلودگی است ، ایرانخودرو با توسعه خودروی برقی تارا حرکت خود را در این مسیر آغاز کرد.

کاربرد برای داخلی سازی تمام اجزا و اجزای ظروف الکتریکی

مقیمی در مورد افزایش تولید خودروهای الکتریکی در سبد محصولات جهانی خودروسازان ، گفت: “در حالی که کل تولید جهانی خودرو 17 درصد کاهش یافته است ، تعداد خودروهای برقی 20 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده نسل جدیدی از خودروها است. در جهان به وسایل نقلیه الکتریکی تبدیل خواهد شد. “ما ادامه دادیم. ما همچنین باید تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم تا شکاف بین فناوری خودرو محلی و جهان را برطرف کنیم. گروه صنعتی ایران خودرو شروع به کار کرد و یک ماشین کاملا الکتریکی تارا را با هدف ادغام تمام اجزا و قطعات طراحی کرد. .

این خودروساز همچنین از دستگاه های دولتی خواست تا در ادامه مسیر ایران خودرو در توسعه و تولید خودروهای الكتریكی حمایت كنند و گفت: “دولت باید دستورالعمل هایی را تدوین كند و مسئولیت های هر بخش را توضیح دهد تا جنبش ایرانی – خودرو متوقف نشود. ” ما قصد داریم با ایجاد یک زنجیره تأمین که در یک ظرف برقی فروخته شده است ، به این محصول برسیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار داشت: رفع موانع اقتصادی و صنعتی در تولید این نوع خودرو ضروری است و وزارت صمت ، دولت ، مراکز تحقیقاتی ، مجلس شورای اسلامی ، سازمان محیط زیست ، شهرداری ها ، بانک مرکزی ، وزارتخانه فعالیتهای داخلی و سایر نهادهای مرتبط و فعالیتهای صنعت اتومبیل برقی در کشور. علاوه بر این ، توسعه و تولید یک وسیله نقلیه الکتریکی نیاز به یک برنامه مشخص با نقش روشن برای همه سازمان های مربوطه دارد تا فعالیت های اقتصادی و صنعتی را به کمک زنجیره تأمین به درستی انجام دهد.

مقیمی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام ایران و خودرو پتانسیل داخلی سازی ، خودمختاری و خودمختاری را در تولید سیستم ها و سیستم های فرعی خودروهای الکتریکی نشان می دهد. اما برای صنعتی شدن این نمونه اولیه باید این طرح را اجرا کنیم تا بتوانیم به پایان خوبی برسیم و در آینده نزدیک حتی با ظرفیت صادرات شاهد رونق این محصول به عنوان یک خودروی داخلی مطمئن باشیم.

مراسم ارائه اولین نمونه اولیه خودروی برقی تارا در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری) ، فرشاد مقیمی (مدیر اجرایی گروه صنعتی خودرو ایران) ، احمدرضا لاهیجان زاده (رئیس محیط زیست دریایی) و تالاب ها) (دبیر ستاد فناوری فضایی و توسعه حمل و نقل هوشمند ، دبیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور).

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا