عمومی

نوجوان جمع‌گریز و راهکارهای مقابله با آن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه استانی – مریم محقق فدا: یکی از مشکلاتی که برخی از خانواده های نوجوان با آن مواجه هستند، بی میلی فرزندانشان به حضور در مجالس خانوادگی و خویشاوندی است.

برای ریشه یابی مشکل باید علائم و نشانه های بلوغ را شناسایی کرد که شامل تغییرات خلق و خو، سبک زندگی و سبک زندگی است که شدت و شدت آن برای هر نوجوان بسته به جسمی، روانی، محیطی و تحصیلی متفاوت است. سبک.

یکی از نشانه های بلوغ فرو رفتن در «غار تنهایی» است و نوجوان به دلیل افسردگی نوجوانی که ریشه در تغییرات هورمونی دارد گاهی اوقات جهان بینی خود را تغییر می دهد و در این چالش درونی از مکانیسم های دفاعی که اغلب ناخودآگاه هستند استفاده می کند و دست به عمل می زند. دوستان این نگرش را ندارند.

با این حال، والدین دیدگاه‌های متفاوتی در مورد این چالش دارند، به این معنی که برخی تسلیم می‌شوند و برخی استدلال می‌کنند که هر دو استراتژی به نوبه خود برای سلامت روان نوجوان مضر هستند.

پس نگران نباشید اگر روزی با موجودی گیج، کمی گیج، بی حوصله و عصبی مواجه شدید، شبیه به فردی با گوش های بزرگ و بینی، چانه کمی بی دست و پا، صورت و پیشانی تیره، صدای آهسته و بالاتر از انسان. دست ها. در مقابل شما که از کودکی به بزرگسالی می رسد و این تغییر عظیم علاوه بر تغییرات ظاهری، شخصیت او را نیز تغییر می دهد. این کودک قد بلندی که در مقابل شما ایستاده است موجودی رها شده در برزخ به سمت دنیای بزرگسالان است که ناتوان و ناتوان است و در میان انبوه اطلاعات ناشناخته سرگردان است تا دنیای بزرگسالان را کشف کند، پس به آن فرصت دهید و با آرامش بیشتری عمل کنید. .

بسیاری از والدین می پرسند با این نوجوان چه کنیم؟

1. با فرزندتان واضح، منطقی و آرام صحبت کنید و با حوصله توضیح دهید که چرا در گردهمایی های خانوادگی شرکت می کنید. یک نوجوان ممکن است استدلال شما را رد کند و بگوید: «چرا باید در گروهی باشم که دوست ندارم» و «می‌خواهم تنها باشم». در اینجا لازم به توضیح است که افراد ذاتاً اجتماعی هستند و هر فرد در گروه مفاهیم اساسی روابط اجتماعی مانند رفتار و احترام به علایق دیگران، تحمل افکار و عقاید مختلف و این مفاهیم را در گروه همسالان می آموزد. دوستان خاص نوجوان محقق نمی شوند، زیرا گروه های همسالان بر اساس مجموع نیازهای خاص و خرده فرهنگ های خاص ایجاد می شوند و تنوع عقاید و افکار در این گروه ها وجود ندارد، بنابراین فرد بدون ابهام تعامل و رفتار می کند. چالش های زندگی. به نوجوان خود توضیح دهید که درست نیست که به یک رابطه منطقی نگاه کنیم و فکر کنیم که او نیازی به آن رابطه ندارد زیرا عزیزان سرمایه های عاطفی و اجتماعی ما هستند و او می خواهد به تنهایی وارد پیله شود. و انزوا به طور جدی برای سلامت روان ما مضر است. خطر، و در آینده نزدیک ما احساس پوچی، افسردگی، طرد شدن و عدم تایید را تجربه خواهیم کرد.

2. نکات زیر را می توان برای افراد در هر سنی و تمام سقط ها توصیه کرد:

یک روز در هفته را به احوالپرسی و گفتگوهای کوتاه با یکی دو نفر از اقوام نزدیک خود اختصاص دهید.

تا حد امکان در مراسم و مهمانی های خانوادگی شرکت کنید.

– از انتقام جویی و چالش در مهمانی های خانوادگی خودداری کنید و با هرگونه عقیده ای مخالفت کنید.

– به روابط خانوادگی در گذشته فکر نکنید و سعی نکنید سوءتفاهم های گذشته را به شما یادآوری کنید.

3. به فرزند خود بگویید که طبق تحقیقات، مولفه های سلامت در سایه رحم شامل طول عمر، شادی، بهبودی از یک بیماری حاد و بازگشت به سلامت قبلی است و حفظ روابط خویشاوندی بسیار موثر است.

کارشناسی ارشد روانشناسی

دکمه بازگشت به بالا