اقتصادی

نفس راحت تهران با افتتاح آزادراه غدیر

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بزرگراه غدیرو ، پروژه ملی را بخش بزرگی از جاده ابریشم کشور خواند و گفت: افتتاح این محور بزرگراه مشکل اصلی ترافیک تهران را حل می کند و به پایتخت مهلت می دهد. آه تسکین

به گزارش ترندونی ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه در جریان مراسم تحلیف پروژه های دولت با حضور رئیس جمهور گفت: “امروز یک هدیه عظیم به مردم ایران اهدا می شود. سرمایه گذاری در دولت از فکر تا طراحی و ساخت.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی به موقع برنامه ریزی می شود و دولت های دیگر افتتاح آن را به ارث می برند ، افزود: بزرگراه غدیرو که عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد جلد در سال 2016 آغاز شد. در ماه مارس ، این کار در سراسر دولت انجام شد.

اسلامی ادامه داد: آزاده غدیر که عملیات اجرایی وی با سرمایه گذاری تقریبی هفت هزار میلیارد جلد در سال 2016 آغاز شد. در ماه مارس ، پیشرفت سالانه به 20 درصد رسیده است که یک رکورد برای پروژه های زیربنایی و یک رکورد در تاریخ وزارت راه است. و توسعه شهری.

وزیر راه و شهرسازی با تشکر از همه طراحان ، مهندسان ، سازندگان ، کارگران ، تکنسین ها و اپراتورهایی که به طور فعال درگیر این ابر پروژه بودند ، گفت: هر روز 5 نفر به مدت 5 سال در دو شیفت روی این پروژه کار می کردند که این پروژه آماده استفاده است “.

وی افزود: “این بزرگراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران محسوب می شود ، قسمت مهمی از جاده ابریشم بزرگراه کشور است که از شرق و غرب کشور عبور می کند و دارای پنج تبادل اتصال راهروهای شمالی و جنوبی است. این بزرگراه بر اساس طراحی پارک های تیراندازی با کمان و پارک های تدارکاتی خواهد بود که باعث ایجاد ترافیک شدید در جنوب شرقی ، جنوب غربی و جنوب تهران به آن طرف بزرگراهی می شود که تهران تنفس می کند.

وی مدیریت ظرفیت و شرکت های پیمانکاری را سیاست سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه زیرساخت ها خواند – مسئله مهمی که توسط وزارت راه و شهرسازی در حال رسیدگی بود و گفت: بدین منظور اردوگاه ساختمانی خاتامالانبیا یکی از وزارت راه و توسعه شهری؛ به عنوان مثال ، مقر اصلی بزرگراه غدیرو 70 درصد و 30 درصد وزارت راه و شهرسازی است.

در قسمت بعدی این مراسم ، اسلامی از احداث بزرگراه ابراهیم خلیل (ع) همزمان با بهره برداری از بزرگراه غدیر با حکم ریاست جمهوری خبر داد و گفت: قادر به ساماندهی محل تقاطع ترافیکی است که در شرق متولد شده است. تهران افسریه در شمال و جنوب. این پروژه زنجیره بزرگراه های ما را در کلان شهرهای استان تهران و البرز تکمیل می کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال 1392 ، حدود 2 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم ، اما در پایان دولت این تعداد به 3100-3300 کیلومتر می رسد که نشان دهنده رشد 50 درصدی بزرگراه های کشور است. در ابتدای دولت ، ما 12 هزار و 500 کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم ، اما در پایان دولت به 20 هزار کیلومتر بزرگراه خواهیم رسید که این افزایش بیش از 50 درصد در این بخش را نشان می دهد ، یعنی 4 کیلومتر بزرگراه ها در کشور هر روز. این پیشرفت 60 درصدی بزرگراه های کشور باعث افزایش کارایی ، ایمنی ، بهره وری و رفاه مردم از ابتدای انقلاب و همچنین از بین بردن بسیاری از سایت های تصادف شده است.

وی در مورد مدل تأمین مالی پروژه های عمرانی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه اظهار داشت: با تأمین مالی حدود 19 پروژه جدید در بخش های بزرگراهی و ریلی با حمایت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و حمایت و تأکید رئیس جمهور از طریق بازار سرمایه. این پروژه ها تغییرات عمده ای در زیرساخت های حمل و نقل کشور ایجاد می کنند و با توجه به پیش بینی های لازم ، این پروژه ها برای دهه آینده اجرا می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا