اقتصادی

تلاش برای اتصال آب دز به طرح غدیر تا شهریور ۱۴۰۱

ترندونی/ خوزستان مدیر کل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت برای تامین آب شهرهای هدف در سال 1401 بود. شهریور ماه و گام های بسیار خوبی برای رسیدن به این هدف برداشته شده است.

داوود حری امروز ۲۴ اسفندماه در نشست خبری در اهواز گفت: پروژه آبرسانی گدیرو یک پروژه تقریبا منحصربفرد در کشور و بزرگترین پروژه آبرسانی کشور با حدود ۹۰۰ کیلومتر خط لوله و آبرسانی به بیش از ۱۲ است. شهرستانها بیش از 1200 روستای چوزستان.

به گزارش ترندونی، وی گفت: در حال حاضر بخشی از این خط واقع در شهرهای اهواز، داش آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان فعال است و بخشی از آب مورد نیاز این شهرها را تامین می کند.

مدیر کل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال 1401 . در خرداد ماه شهرهای شوش و الوان نیز وارد این چرخه می شوند.

حوری بیان کرد: در حال حاضر آب پروژه گدیرو به صورت مستقیم از سد کرخه و آب از سد کرخه تامین می شود اما هدف اصلی برداشت آب از دس است.

بیش از 60 درصد آب اهواز از طرح غدیرو تامین می شود

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد از پروژه غدیر به بهره برداری رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد آب اهواز از این پروژه تامین می شود و درصد بیشتری از آب اهواز تا پایان پروژه تامین می شود. از پروژه غدیرو».

مدیر کل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر گفت: تلاش دولت برای تامین آب شهرهای هدف در سال 1401 بود. شهریور ماه و گام های بسیار خوبی برای رسیدن به این هدف برداشته شده است.

حوری گفت: سال گذشته منابع مالی تخصیص یافته به این پروژه با دولت های گذشته قابل مقایسه نبود.

وی با اشاره به اینکه وزیر نیرو و رئیس جمهور بر تکمیل پروژه گدیرو تاکید دارند، افزود: این تاکید به حدی است که باید گفت پروژه گدیرو اولین پروژه دولت جمهوری لیتوانی است. تامین انرژی برای آب در شهرهای هدف. به چوزستان برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری و انتقال آب غدیر در خصوص چالش های عملیاتی پروژه غدیر گفت: برداشت غیرمجاز، ترک خط و … یکی از عواملی است که ما را در بهره برداری دچار مشکل می کند. کیفیت آب را کاهش می دهد.

حوری ادامه داد: آب شرب با کیفیت حق مردم خوزستان است و تلاش خواهیم کرد تا آب دسو با کیفیت بالاتر را وارد چرخه آب گدیرو کنیم.

وی افزود: شعار ما در گدیره نه تنها کیفیت آب بلکه پایداری آب است و تمامی اقدامات لازم برای اجرای دقیق این طرح انجام شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا