اقتصادی

تلاش برای اتصال برق ۳ روستای زلزله‌زده/ هیچ مشکلی در تامین آب وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: 10 تیم عملیاتی در تلاش برای تعمیر برق 3 روستای زلزله زده هرمزگان هستند.

به گزارش ترندونی، علی اکبر محرابیان با بیان اینکه قدردان زلزله های متعدد استان هرمزگان هستیم، گفت: این حادثه را به بازماندگان حادثه تسلیت می گویم و امیدوارم مجروحان به زودی بهبود یابند.

وی با بیان خسارات فراوان زمین لرزه های 6 و 6.4 ریشتری، افزود: تامین آب برخی از مناطق زلزله زده استان هرمزگان تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفت که در ساعات اولیه بدون کوچکترینی به زنجیره مصرف رسید. در حال حاضر مشکلی در تامین آب شرب وجود ندارد.

وزیر نیرو درباره خسارت برق در بخش فشار قوی گفت: پست 400 کیلوولت در همان لحظات اولیه زلزله از بین رفته بود، اما این مانور با استفاده از ظرفیت های دیگر به سرعت این کمبود را جبران کرد.

محرابیان با اشاره به قطعی برق در شرکت توزیع برق افزود: در چهار تا پنج ساعت ابتدایی اکثر نقاط برق گرفته شده و در حال حاضر برق سه روستا وصل نیست.

وی ادامه داد: در حوزه برق نیز 10 اکیپ در حال امدادرسانی هستند و امیدواریم تا ساعاتی دیگر این سه روستای دیگر نیز برق دار شوند تا بگوییم مشکلی از نظر آب و برق نداریم.

آب شیرین کن جدید 70 هزار متر مکعبی در هرمزگان احداث می شود

وزیر نیرو با اعلام این پیام افزود: سال گذشته بدترین خشکسالی در استان هرمزگان به ثبت رسید و یکی از استان هایی بود که بارندگی در آن به شدت کاهش یافته بود.

محرابیان با اشاره به اینکه قرار است آب شرب بندرعباس از طریق دریا تامین شود، گفت: آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی در حال ساخت است و خوشبختانه از زمان وقوع زلزله تاکنون خسارتی وارد نشده است.

وی افزود: 70 هزار مترمکعب آب شیرین کن برای رفع کمبود تولید آب شرب وارد زنجیره تولید می شود. نظارت و تلاش می کنیم تا کارخانه های صنعتی استان هرمزگان نیز آب مورد نیاز خود را از آب شیرین کن های هرمزگان تامین کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا