اقتصادی

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید

علی رغم تصویب ها و گزارش های مختلف دولت و ستاد ملی کرونا در مورد برق رسانی به عوارض بزرگراه ها ، تنها 30٪ از بزرگراه های کشور ایستگاه های عوارض خود را دریافت می کنند و تعرفه ها را به صورت الکترونیکی از مردم دریافت می کنند.

به گزارش ترندونی ، از جمله بزرگراه هایی که اخیراً افتتاح شده اند ، از جمله بزرگراه های شرق اصفهان ، همت-کرج ، تبریز-ارومیه ، بزرگراه های غدیرو و قطعه اول بزرگراه تهران-شمال ، 27 بزرگراه در کشور وجود دارد که از این تعداد فقط 8 مورد تهران- قم ، تهران – سهیم. کارایا – قزوین ، قزوین – زانیان ، همت – کارایا ، قطعه چهارم ارومیه – تبریز در شرق اصفهان و بندرعباس – رجایی الکترونیکی هستند و بقیه محورهای موجود عوارضی است که به صورت دستی از مردم گرفته می شود و ایستگاه های عوارض هنوز پابرجا هستند.

جالب اینجاست که محورهای بزرگراهی جدید که با اخباری مبنی بر اخذ عوارض الکترونیکی در خبرهایشان اعلام شده بود ، سرانجام به عوارض دستی و متفرقه روی آوردند و از اجرای طرحی که به شدت به دستور و مصوبات دستور داده شده است ، خودداری کردند. البته ، به گفته بسیاری از سرمایه گذاران ، دلیل این امر این است که افراد و رانندگانی که از بزرگراه ها عبور می کنند ، علی رغم مهلت یک هفته ای که بازگشت سرمایه را برای سرمایه گذاران دشوار می کند ، عوارض پرداخت نمی کنند و از طرف دیگر ، بزرگراه متفاوت محور مورد نیاز است. آنها دارای نگهداری و نوسازی هستند که هزینه آنها نیز از همان هزینه ها تأمین می شود.

با این حال ، مسئله این است که پس از شیوع ویروس کرونا و شیوع آن در کشور ، ستاد تاجگذاری ملی و دولت بارها دستور دادند عوارض الکترونیکی مانند سایر پرداخت های دولت به صورت الکترونیکی انتخاب شود و تصمیم گرفته شد که گذشته را دنبال کنید همه عوارض دریافت می شود و با دوربین پلاک جایگزین می شود ، اما این اتفاق نیفتاده است.

زیرا طبق گفته محمدپورو تیموری ، مدیرکل خدمات نظارت بر نگهداری بزرگراه های سازمان ملی راهداری و حمل و نقل جاده ای ، عوارض بزرگراه ها باید تا پایان سال گذشته الکترونیکی باشد.

در دسامبر سال گذشته ، وی در مورد عوارض الکترونیکی به ترندونی گفت: “كمك ما به سرمایه گذاران این است كه پس از تصویب ستاد تاج ملی ، به همه اعلام كردیم كه باید سیستم عوارض الکترونیکی را در بزرگراه های خود كاملاً فعال كنند. امسال. “این نه تنها تصمیم ستاد ملی ضد تاجگذاری را اجرا می كند ، بلكه هزینه های عملیاتی را نیز از بین می برد و اجازه می دهد آنها در جاهای دیگر مانند نگهداری هزینه شود.

پور تیموری گفت: همه سرمایه گذاران از الکترونیکی شدن عوارض بزرگراه ها استقبال کرده اند ، زیرا اجرای این طرح می تواند به سرعت بخشیدن به بازده و بهبود کیفیت بزرگراه ها کمک کند. بنابراین ، اجرای طرح الکترونیکی را تسریع کردیم.

با این حال ، به نظر نمی رسد تصمیم ستاد ملی ضد تاجگذاری در انتقال عوارض از حالت دستی و الکترونیکی توفیق داشته باشد و شاید اجرای این طرح هنوز ناشناخته نیاز به عزم جدی و برنامه های محاسبه شده داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا