اقتصادی

رانندگان بدحساب سد راه الکترونیکی‌شدن عوارض آزادراهی

اگرچه مردم باید یک هفته عوارض بزرگراه ها را بصورت آنلاین پرداخت کنند و جریمه هر عوارض در بزرگراه ها 40000 تومان است ، اما آنها با وجود پیامک های تکراری هنوز جریمه را ترجیح می دهند و گرفتن عوارض را به صورت الکترونیکی دشوار می کنند.

به گزارش ترندونی ، بیش از دو سال از وعده دولت برای معرفی عوارض الکترونیکی می گذرد ، اما این هنوز چیزی شنیده نشده است و بزرگترین مانع اجرای آن مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته ، رانندگان بدی هستند که وقتی مالیات خود را پرداخت نمی کنند عبور از بزرگراه الکترونیکی.

آنچه جالبتر این است که این رانندگان بارها و بارها اخطارهای متنی برای آنها ارسال شده است مبنی بر اینکه اگر در مدت تعیین شده و در مدت تعیین شده عوارض بزرگراه را پرداخت نکنند ، برای هر یک از آنها باید 40000 تومان جریمه پرداخت کنند. این قبض های بد به کار خود ادامه داده و موضوع را نادیده گرفتند و برخی از این رانندگان هنوز پس از جریمه عوارض پرداخت نکردند.

طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار ترندونی ، پس از وضع جریمه رانندگانی که تا یک هفته عوارض پرداخت نمی کنند ، حتی اگر نرخ عوارض افزایش یافته باشد ، برخی از رانندگان همچنان خواستار محاسبه نادرست هستند و دلیل آن مشخص نیست.

به عنوان مثال ، در بزرگراه تهران – قم که حدود هزار تومان عوارض دارد ، مردم باید در آن مسیر عوارضی وجود داشته منتظر بمانند و متوقف شوند تا عوارض را به صندوق دار بپردازند و مسیر را دوباره ادامه دهند. پرداخت الکترونیکی ، درصد افرادی که این هزینه ها را پرداخت نمی کنند بیش از 60 درصد بود.

البته دولت و وزارت راه و شهرسازی با پلیس توافق کردند و اعلام کردند که اگر مردم بعد از یک هفته عوارض را پرداخت نکنند ، باید برای هر کدام 40 هزار جلد جریمه پرداخت کنند. کاهش محاسبات اشتباه و خوش شانس تر. مردم عوارض راه های الکترونیکی بزرگراه ها را پرداخت کرده اند ، اما با این وجود آمار نشان می دهد که در مسیری مانند بزرگراه تهران – قومس ، هنوز 25٪ از مردم عوارض پرداخت نمی کنند و به آنها توجهی نمی کنند. حتی پس از اعمال جریمه نقدی! بدیهی است که آنها هنوز هم به جای اینکه چند دقیقه در هفته برای پرداخت این هزینه ها از طریق سیستم ها و برنامه های مختلفی که به همین منظور نصب شده اند ، جریمه شوند.

در همین حال ، بسیاری از سرمایه گذاران و اپراتورهای مختلف بزرگراه ها با عوارض الکترونیکی در بزرگراه های خود مخالف هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا