اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی برتر

نحوه شارژ باتری یو پی اس

ویژگی شارژر مناسب برای یو پی اس

باتری یو پی اس به منزلهٔ یک پل ارتباطی و تبدیلی بین انرژی الکتریکی و شیمیایی است. یعنی لازم است با استفاده از انرژی الکتریکی مقداری انرژی در های باتری ذخیره شود تا در هنگام نیاز مورد استفاده قرار بگیرد. اما وقتی این انرژی تخلیه شود یا به اصطلاحی شارژ باتری خالی شود، لازم است فراینید عکس مرحلهٔ قبل اتفاق بیفتد، تا باتری شارژ شود و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

قیمت باتری یو پی اس: شارژر باتری یو پی اس دستگاهی است که باعث می‌شود جریان الکتریکی برای بازسازی الکترولیت‌های باتری یو پی اس مورد استفاده قرار بگیرد. به این ترتیب به باتری‌هایی که با این فرایند شارژ می‌شوند، باتری یو پی اس قابل شارژ گفته می‌شود.

خرید برای سیستم‌های کامپیوتری، وسایل پزشکی و آزمایشگاهی و تجهیزات مخابراتی به شما کمک می‌کند تا در مواقع اضطراری قطع برق یا نوسان برق بتوانید از وسایل مورد نیاز استفاده کنید.

شارژ باتری یو پی اس چگونه انجام میشود؟

برای شارژ کردن باتری یو پی اس ابتدا با توجه به مشخصات فنی باتری یو پی اس باید مراحل زیر را دنبال کنید.

اولین قدم برای شارژ کردن باتری یو پی اس این است که ولتاژ باتری یو پی اس را با توجه به برچسبی که روی آن قرار دارد نگاه کنید و حتماً به دستورالعمل شارژر توجه کنید.

قطب منفی باتری را پیدا کنید و یک قطعه نوار در نزدیکی آن قرار دهید تا در تشخیص آن دچار اشتباه نشوید. بعد از علامت گذاری قطب منفی، نباید کابل یا شارژری را به باتری وصل کنید. بلکه باید تمام عوامل را یک بار دیگر چک کنید و سپس کابل شارژ منفی را به قطب منفی باتری متصل کنید.

بعد از متصل کردن قطب منفی شارژر باید کلیپ شارژر را به سمت عقب و جلو تکان دهید تا درصورتی‌که اکسیداسیون یا خوردگی عایق وجود دارد از بین برود.

در مرحلهٔ بعدی برای شارژ باتری یو پی اس باید تمام کارهایی را که برای قطب منفی انجام دادید، برای قطب مثبت هم انجام دهید. یعنی کابل شارز مثبت را به قطب مثبت باتری متصل کنید و کلیپ شارژ را به عقب و جلو تکان دهید اکسیداسیون و خوردگی عایق از بین برود.

در نهایت آخرین اقدام برای شارژ باتری یو پی اس به این صورت است که کابل مثبت را به پریز برق شارژر باتری یو پی اس وصل کنید. در این مرحله اگر جرقه یا عامل غیر عادی دیگری مشاهده کردید سریع کابل شارژ را از باتری دور کنید. از این مرحله به بعد لازم است مطابق دستورالعملی که در راهنمای باتری و شارژر تذکر داده شده، عمل کنید. چون باتری‌های یو پی اس انواع مختلفی دارند و طبیعتاً نحوه شارژ کردن آن‌ها هم با هم متفاوت است.

به این نکته توجه کنید که هنگام نیز تمامی نکات را در رابطه با شارژ آن بپرسید تا دچار مشکلی نشوید. درصورتی‌که می‌خواهید از خدمات تخصصی فناوری اطلاعات با بهترین کیفیت بهره‌مند شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات استفاده کنید.

 

ظرفیت شارژ باتری یو پی اس چقدر است؟

شارژر باتری یو پی اس برای نوع خاصی از باتری‌های تولید می‌شوند و اختصاصی هستند. میزان جریان مصرفی شارژر مشخص می‌کند که چقدر زمان لازم است تا باتری به طور کامل شارژ شود یا میزان انرژی آن با استفاده کردن تخلیه شود.

اگر بخواهیم میزان شارژ شدن یا خالی شدن شارژ را در یک باتری بررسی کنیم باید به میزان C-rate یا C آن توجه کنیم. C-rate همان ظرفیت باتری است که برای اندازه گیری آن از Ah استفاده می‌شود.

برای مشخص شدن این مطلب می‌توانیم میزان زمان مورد نیاز برای شارژ شدن یک باتری یو پی اس 5/2A با ظرفیت شارژر C را معادل یک ساعت بدانیم. در حالی‌که اگر از یک شارژر 2/C استفاده کنید یک باتری یو پی اس 25/2 A را می‌توانید در مدت زمان دو ساعت شارژ کنید. البته بهتر است برای اطمینان از واقعی بودن ظرفیت باتری‌ها، نسبت به اقدام نمایید.

اهمیت تناسب شارژر با باتری یو پی اس چیست؟

یکی از موارد با اهمیتی که هنگام خرید باید حتماً به آن توجه داشته باشید، این است که شارژ باتری یو پی اس باید با شارژر مناسبان انجام شود. زیرا اگر از شارژر نامناسب استفاده شود عمر باتری کم می‌شود و نمی‌توان از باتری به صورت بهینه استفاده کرد.

علت این امر این است که شارژر باید قابلیت مدیریت شارژ کردن باتری و دشارژ کردن آن را داشته باشد. به همین منظور باید حداکثر میزان شارژ را شناسایی کند و زمانی که باتری به اندازه لازم شارژ شد، جریان را قطع کند و قابلیت جلوگیری از ریپل AC را داشته باشد. پس با آشنایی با نحوه شارژ باتری یو پی اس و انتخاب شارژر مناسب برای یو پی اس مورد نظر می‌توان بازدهی استفاده از باتری را بالا برد و در مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کرد.

نتیجه گیری

یو پی اس با انواع مختلف باتری کار می‌کند. اما تمام باتری‌ها قابل شارژ نیستند. در انواع باتری یو پی اس که قابل شارژ شدن است، لازم است با نحوه شارژ باتری یو پی اس آشنا شوید. برای شارژ کردن باتری باید جوانب ایمنی کار را هم در نظر داشته باشید تا آسیبی به باتری یا به شما وارد نشود. در این مطلب یک راهنمای کامل در مورد نحوه شارژ باتری یو پی اس در اختیار شما قرار دادیم

 

دکمه بازگشت به بالا